Het leven van Heilige Franciscus

 

Geascendeerde Meester Kuthumi, 22 oktober 2006

Ik ben het Wezen dat bekend stond als Heilige Franciscus en die veel mensen nu kennen als de geascendeerde meester Kuthumi. Ik heb de boodschapper gevraagd om het originele gebed van de Heilige Franciscus en het nieuwe gebed van Heilige Franciscus voor te lezen waartoe ik hem geïnspireerd heb – maar door het oude naar een veel hoger niveau te tillen, heeft het een totaal andere toon, vibratie en kracht gekregen.

Als het wezen dat ooit als Heilige Franciscus was geïncarneerd, denk ik dat ik het recht heb om mezelf te bekritiseren en te zeggen waar het aan ontbrak in die incarnatie als Heilige Franciscus. Degenen die mij kennen als de geascendeerde meester Kuthumi weten dat ik niet ben geascendeerd na die incarnatie ondanks het feit dat veel christenen Heilige Franciscus vereren als de allerhoogste uitdrukkingsvorm, de allerhoogste belichaming, van de leringen van Christus.

Maar denk je niet dat ik geascendeerd zou zijn na die incarnatie als ik destijds volledig de leringen van Christus had belichaamd? Natuurlijk zou dit dan gebeurd zijn. En dan ik kan degenen onder jullie die een band met mij voelen als geascendeerde meester, misschien aanbevelen om mijn leven als Heilige Franciscus te bestuderen nadat jullie een paar leringen hebben bestudeerd die wij in deze dispensatie hebben gegeven, zoals de lering van Jezus over het ego en het dualiteitsbewustzijn. Dan krijgen jullie meer details dan ik jullie nu geef. Ik zal jullie in deze verhandeling echter vertellen waar het in het leven van Heilige Franciscus aan ontbroken heeft en waarom zo’n leven, dat geleefd werd als de imitatie van Christus, niet genoeg was om te kunnen ascenderen. Het kwam natuurlijk grotendeels doordat ik het essentiële principe om de Levende Christus te worden niet volledig had begrepen en geïnternaliseerd, namelijk dat je eerst de leiding neemt over jouw eigen wezen en daarna de aarde door oog in oog te gaan staan met degenen die de antichrist vertegenwoordigen.

Een standpunt innemen
Ik had als Heilige Franciscus een duidelijker standpunt in moeten nemen tegen de valse leiders en de valse doctrines van de katholieke kerk in plaats van te vallen voor de illusie van misleide loyaliteit, door de loyaliteit aan Christus te verwarren met loyaliteit aan doctrines van een kerk op de wereld die beweerde dat zij de enig ware vertegenwoordiger van Christus was. Ik had moeten zien dat geen enkele organisatie of persoon op de wereld de exclusieve vertegenwoordiger van Christus kan zijn, want geen enkel menselijke instituut of mentaal kader kan de Levende Christus bevatten.

Ik weet heel goed dat er veel mensen zowel in de christelijke als de New Age gemeenschap zijn die eerbied voelen voor het gebed van Heilige Franciscus in haar verschillende vormen. Ik moet echter zeggen dat je, als je dat gebed leest, ziet dat het een uiting was van een bewustzijnsstaat die nu de vuilnisbak van de geschiedenis in kan en vervangen moet worden door de erkenning dat je geen passief wezen bent die wacht op de geest in de fles, de God in de lucht, die alles voor je doet.

“Heer, maak mij het instrument van jouw vrede.” Nee, jij moet ervoor kiezen dat je het instrument van vrede bent. Je moet ervoor kiezen om jouw licht te laten schijnen, zodat jij niet tot een God ver weg bidt om dat voor jou te doen. Jij kunt zelf natuurlijk niets doen, maar jij moet wel de open deur worden waar het licht van God doorheen schijnt. Want het licht van God moet een lens hebben, een prisma, waar het doorheen kan schijnen, zodat het hier op aarde gericht kan worden. En dat is de stap omhoog waar Jezus het over had toen hij zei: “Mijn Vader werkt tot nu toe – en ik werk.”

En ik, als de Heilige Franciscus, heb dat niet volledig belichaamd en de meeste christenen hebben dat tot aan de dag van vandaag toe niet belichaamd of zelfs maar begrepen. Zij hebben dus ook nog steeds een passieve aanpak. Ze denken nog steeds dat Jezus een pacifist was. Nee! Hij was de Prins van Vrede en de Prins van Vrede is geen pacifist. Hij is ook geen krijger die eropuit trekt en de krachten verslaat die oorlogen veroorzaken, want de Prins van Vrede staat boven de dualiteit en daardoor zit hij niet in het pacifistische noch in het oorlogvoerende uiterste.

Dit is een deel uit een langere lering. Je kunt het hele dictaat hier lezen.