Houd de Schijn niet meer op en help mee om een evenwichtiger Samenleving op te bouwen

 

Geascendeerde Meester Gautama Boeddha, 20 oktober 2024 – Webinar voor Amerika 2024: Een positieve visie op Amerika oproepen

IK BEN de Geascendeerde Meester Gautama Boeddha. Het is mijn voorrecht, mijn vreugde, om deze bijeenkomst te verzegelen die wij vanuit het geascendeerde rijk als een absoluut succes beschouwen. Het is in deze dispensatie ongekend dat er zoveel mensen bijeen zijn gekomen en in eenheid deze invocaties en decreten hebben opgezegd. Dit heeft enorme stuwkracht gegeven en wij zijn natuurlijk in staat geweest om die te vermenigvuldigen met een zeer significante factor, zodat er zeer krachtige impulsen naar het collectieve bewustzijn, naar het energieveld van de Verenigde Staten, zijn gezonden.

Dit is een van die dingen waarvan jullie als spirituele mensen natuurlijk graag het resultaat van jullie inspanningen zouden willen zien. Je ziet misschien niet direct fysiek zichtbaar resultaat, maar ik kan je verzekeren dat dat het resultaat heeft gehad op het identiteitsniveau, het mentale en het emotionele niveau om de sluier van illusies op te ruimen die al lange tijd boven het Amerikaanse volk hangt en deze polarisatie steeds duidelijker heeft laten worden. We hebben allemaal diverse dingen kunnen doen in overeenstemming met ons ambt om de illusie, de sluier van illusies, te vernietigen, zodat degenen die dat willen, hem duidelijker kunnen zien.

De mensen die niet willen veranderen
Nu zijn er natuurlijk mensen die dat niet willen, maar dan wordt het licht het oordeel van Christus over deze mensen en dat kan verschillende gevolgen hebben. Het kan ertoe leiden dat sommigen van hen daadwerkelijk zien wat ze niet wilden zien. Het kan ertoe leiden dat anderen het gevoel krijgen dat er een oordeel over hen wordt geveld, waardoor ze na dit leven niet in staat zullen zijn om opnieuw te incarneren in Amerika omdat ze naar een land moeten waar niet de soort vrijheid en democratie is die Amerika heeft, omdat ze hebben laten zien dat ze nu hun verantwoordelijkheid als burger in een democratische natie niet willen nakomen. En wat is die verantwoordelijkheid?

In de eerste plaats is het verantwoordelijkheid nemen voor jezelf, voor jouw eigen gemoedstoestand en te beseffen dat de essentie van een democratie is dat de mensen bereid moeten zijn om zichzelf te transcenderen, zodat een democratie zichzelf kan transcenderen. Je kunt niet verwachten dat een samenleving beter wordt als je niet naar de balk in je eigen oog wilt kijken, je eigen wereldbeeld, je eigen bewustzijnsstaat, wilt transcenderen. Als je in plaats daarvan naar de splinter in het oog van je broeders kijkt en je broeders als zondebok aanwijst en denkt dat jij niet hoeft te veranderen, want jij hoeft alleen maar andere mensen tot iets te dwingen of te deporteren of wat je ook maar denkt dat er moet gebeuren, dan kom jij je verantwoordelijkheid als burger in een democratisch land niet na.

En dit wordt steeds duidelijker, want omdat de planeet nu in de Gouden Eeuw van Saint Germain komt, wordt er veel meer aan democratische landen getrokken. Daarom wordt het moeilijker voor burgers van democratische landen om te weigeren hun verantwoordelijkheid te nemen en te willen kijken naar de manier waarop ze moeten veranderen. Anderen tot zondebok maken, naar anderen wijzen, anderen op basis van de schijn beoordelen, wordt steeds moeilijker. Dit is eerlijk gezegd een van de redenen waarom je ziet dat heel veel mensen in Amerika steeds bozer worden, omdat ze het gevoel hebben dat ze achteropraken. Ze voelen dat er meer tegenstand is, dat er aan hen wordt getrokken om te veranderen en dat het steeds moeilijker voor hen wordt om zich daartegen te verzetten en boos worden omdat ze niet willen veranderen.

Maar in andere landen zijn heel veel mensen die geen democratische regeringsvorm hebben, maar die wel willen veranderen. Zij zullen in hun volgende leven geboren worden in een democratisch land. Sommige van de huidige democratische burgers zullen geboren worden in landen die nog geen democratie zijn, zodat zij het contrast kunnen ervaren.

Een onheilig verbond
Nu hebben we het gehad over het concept welwillende narcist en je moet begrijpen dat er een soort onheilig verbond is tussen de burgers die geen verantwoordelijkheid willen nemen om zichzelf, hun wereldbeeld, hun gemoedstoestand te veranderen, en die welwillende narcisten. Ik heb het niet over één zo’n narcist. Daar zijn veel van bij de Amerikaanse overheid, bij Amerikaanse bedrijven, bij de Amerikaanse bureaucratie en ook in andere delen van de Amerikaanse samenleving zoals de media. Veel van die narcisten denken dat zij beter weten hoe het land bestuurd moet worden. Ze denken zelfs dat zij het beter weten dan de mensen, ze weten het beter dan experts en ze denken ook, als ze zich daarvan bewust zouden zijn, dat zij beter weten dan Saint Germain of God hoe Amerika zou moeten functioneren.

En dit is een onheilig verbond. Er zijn mensen die geen verantwoordelijkheid voor zichzelf willen nemen en je hebt welwillende narcisten die graag de verantwoordelijkheid nemen voor anderen en voor de hele natie of zelfs de hele wereld of zelfs het hele universum omdat ze denken dat ze het beter weten. De welwillende narcisten doen de belofte: Je hoeft alleen maar op mij te stemmen, op mij te vertrouwen, mij blindelings te volgen, ik zal voor alles zorgen. De mensen die geen verantwoordelijkheid voor zichzelf willen nemen, kiezen ervoor om dat te geloven en zodra ze dat geloven, worden hun gedachten overgenomen door iets wat wij alleen maar het spirituele gif van onwetendheid kunnen noemen. Dit is opzettelijke onwetendheid, hoewel geen bewuste onwetendheid. Dit overdekt hun gedachten volledig en daardoor kun je zien dat deze mensen onbereikbaar zijn. Je kunt ze niet bereiken met welke argumenten ook, met welke vorm van logisch, rationeel redeneren ook. Ze lijden aan een vorm van cognitieve dissonantie, maar het is onmogelijk om hen dat te laten inzien, omdat ze al bij voorbaat hebben besloten dat ze gelijk hebben over de narcist en dat de narcist gelijk heeft in alles.

De narcist vindt het natuurlijk prachtig dat er mensen zijn die geloven dat hij, de narcist, gelijk heeft, dat hij er iets is wat hij het beste weet. Je ziet dit bij heel veel narcisten door de hele geschiedenis heen, je ziet het tegenwoordig ook op de wereld. Ze versterken elkaar omdat de mensen geloven dat de narcist iets het beste weet, en de narcist gelooft: “Het feit dat mensen van mij houden en mij blindelings volgen, bewijst dat ik het het beste weet.” En zoals we al zeiden, kan deze staat van illusie geen standhouden. Er zal onvermijdelijk een moment komen waarop de praktische realiteit van de wereld deze illusie zal uitdagen.

Een realiteitscheck
Enkelen houden er misschien een tijdje aan vast, anderen komen er misschien nooit overheen in dit leven, maar er zullen momenten komen waarop het duidelijk zal worden dat de narcist het niet het beste weet. En dit komt door meerdere factoren. Een daarvan is de overtuiging van de narcist dat hij het het beste weet, waardoor hij het advies van mensen om hem heen, van mensen die expert zijn, degenen er ervaring mee hebben, naast zich neerlegt. De narcist leeft in een bubbel van illusies en denkt dat de wereld volgens zijn wereldbeeld werkt.

Dit geloven de mensen die de narcist volgen ook. De narcist zal advies negeren dat hem of haar had kunnen behoeden voor een fout en daardoor zullen die fouten wel worden gemaakt. Maar we hebben ook nog de tweede wet van de thermodynamica, omdat de narcist een dualistische illusie gebruikt en steeds meer een extremere richting opgaat en daardoor steeds meer tegenstand creëert die uiteindelijk de illusie zal vernietigen door te bewijzen dat de narcist geen gelijk heeft en hij het niet het beste weet.

Het is een feit dat mensen zodra ze voorbij een bepaald punt komen waarop ze of de narcist volgen of een narcist zijn geworden, alleen de Harde Leerschool de illusie voor hen kan vernietigen. Er zijn echter nog wel mensen in Amerika van wie hun gedachten niet volledig zijn overgenomen door het spirituele gif dat onwetendheid is. En zij kunnen worden gewekt door jullie oproepen, door onze acties op basis van jullie oproepen, zodat ze een hogere visie kunnen zien van wat Amerika zou kunnen zijn en wat van de dingen kunnen zien waarop wij hebben gewezen, met name de noodzaak om op zoek te gaan naar eenheid.

De Vlam van Vrede boven het verkiezingsproces verankeren
Onze oproepen of ons werk als gevolg van jullie oproepen beoogt dit te bereiken. Als gevolg van de oproepen die jullie hebben gedaan, heb ik besloten om iets te geven wat we een dispensatie zouden kunnen noemen, door mijn Aanwezigheid, de Vlam van Vrede die ik voor de aarde in stand houd, ergens te verankeren. Ik heb die al verankerd in de Rotunda van het Capitool, maar ik zal in de tijd tot aan de verkiezingen en nog even daarna mijn Aanwezigheid, de Vlam van Vrede, verankeren boven het hele verkiezingsproces. Dat betekent elke plek waar mensen hun stem kunnen uitbrengen, waar de stemmen worden geteld, waar de resultaten worden verwerkt en in het systeem komen. Op elke plek zal ik de Aanwezigheid van Vrede, de Vlam van Vrede, verankeren met als doel dat dit een van de volgende twee dingen doet: óf ervoor zorgen dat het hele verkiezingsproces vreedzaam verloopt, zodat de mensen die willen stemmen, dat ook kunnen, zodat hun stemmen nauwkeurig worden geteld, de getelde stemmen kloppen, en er geen inmenging, geen conflicten, geen strijd, geen gevechten, geen schietpartijen zullen komen, óf als er mensen zijn die niet bereid zijn om contact te maken met de Vlam van Vrede, zij zullen worden geoordeeld door de Vlam van Vrede.

Dit is een belangrijke dispensatie; een poging om ervoor te zorgen dat de verkiezingen vreedzaam zullen verlopen en dat de uitkomst die de meerderheid van de mensen kiest, het resultaat dat zich manifesteert, wordt erkend, en opdat de persoon die de meeste stemmen krijgt, wordt ingehuldigd, aangesteld wordt en beëdigd als de volgende president. Deze vlam probeert op geen enkele manier de stem van de mensen te beïnvloeden. Het hele proces gewoon in vrede hullen opdat alles soepel kan verlopen en we het circus dat we de vorige keer hebben gezien, kunnen voorkomen. Het is misschien niet mogelijk om het circus te voorkomen ondanks de Vlam van Vrede, omdat die de vrije wil niet kan negeren, en er zijn natuurlijk mensen die vastbesloten zijn om zoveel mogelijk conflicten en strijd te veroorzaken bij het verkiezingsproces. Er zijn zelfs buitenlandse machten die zoveel mogelijk chaos rond het verkiezingsproces willen veroorzaken om te bewijzen dat democratie een inferieure regeringsvorm is aan hun eigen. Moet ik nog namen noemen?

Hoog potentieel om te ontwaken
Dit zijn de soort directe zakelijke dingen waar ik in deze verhandeling op wilde reageren. Ik ga nu verder met de visie, een positieve visie op de Verenigde Staten. Nu lijkt het misschien alsof de Verenigde Staten of de mensen van Amerika zo gepolariseerd zijn, zo verdeeld in groeperingen, dat ze volledig vastzitten in de dualistische manier van denken, hetzij het ene uiterste of het andere, maar de realiteit op aarde is dat voor welk fysiek verschijnsel er ook is, een tegenhanger is in de emotionele, mentale en identiteitsrijken die de kans biedt om een extreme fysieke situatie te laten leiden tot een doorbraak in de drie hogere lichamen zodat mensen iets zien wat ze anders niet zouden hebben gezien. Met andere woorden, de Harde Leerschool kan op fysiek niveau een aantal zeer harde klappen uitdelen, maar er kan ook een ontwaken komen, een verheldering van de illusie op de hogere niveaus. Hoe gepolariseerder Amerika wordt, hoe gepolariseerder de retoriek raakt, hoe meer complottheorieën er worden verspreid, hoe groter de kans dat een cruciaal aantal mensen de absurditeit ervan zal inzien en dan zal zeggen: “Dit is te erg, we hebben er genoeg van, dit kan gewoon niet realistisch zijn.”

Je ziet dat de retoriek steeds extremer wordt, zelfs zo extreem dat de mensen die ontkennen dat mensen de klimaatverandering hebben veroorzaakt, bijna in dezelfde zin beweren dat de overheid het weer kan beïnvloeden en een orkaan kan veroorzaken en deze naar staten kan sturen met voornamelijk Republikeinse kiezers. Dit soort extreem gepolariseerde cognitieve dissonantie kan ervoor zorgen dat er bij mensen een verzadigingspunt wordt bereikt omdat dingen zo absurd zijn geworden dat ze het eindelijk inzien. Het is alsof er iets in hun hoofd omschakelt en zij zeggen: “O, dit is te veel, dit kan niet kloppen.” Ineens zien ze de absurditeit van die cognitieve dissonantie.

Op weg naar een evenwichtiger samenleving
De visie die ik heb, gaat niet alleen over de verkiezingen, maar meer over wat er na de verkiezingen gebeurt. Omdat het absoluut noodzakelijk is dat Amerika, een cruciaal aantal Amerikanen, de middenweg ontdekt. Dit betekent niet dat ik voor me zie dat de meerderheid van de Amerikanen boeddhist wordt, het boeddhisme gaat studeren of zelfs het concept of de woorden ‘de middenweg’ gaat gebruiken, maar het is noodzakelijk dat ze ontdekken dat er een manier is om naar het leven te kijken die verder gaat dan de paren, de polarisaties.

Veel Amerikanen zijn al zover, net als veel mensen in andere democratische landen al een tijdje zover zijn. Maar het cruciale aantal mensen is nog niet bereikt. De visie die ik heb, is dat een cruciaal aantal mensen dit de komende jaren bereikt. Daarna wordt Amerika evenwichtiger, een evenwichtiger samenleving. Zoals we al zeiden, wil de machtselite mensen verdelen, en ze zetten de mensen tegen elkaar op door ze te polariseren. De middenweg kan echter ook worden gezien als praktisch realisme, omdat je in plaats van een mentaal beeld te scheppen en jezelf ervan te overtuigen dat de wereld echt werkt volgens jouw mentale beeld, naar de praktische realiteit wilt kijken: hoe werkt de wereld echt? Daarna neem je op grond daarvan beslissingen, op grond van wat het beste is voor het grootste aantal mensen. Wat is het best voor de natie, voor de gemeenschap Amerika? En op iets langere termijn voorzie ik ook dat er een doorbraak zal komen van wat Saint Germain gemeenschapszin noemt, omdat men inziet dat het geheel meer is dan de som der delen, dat mensen die bijeenkomen in een gemeenschap iets kunnen bereiken, iets kunnen bereiken wat ze als afzonderlijke individuen die met elkaar concurreren, niet kunnen.

Amerikanen zijn zeer competitief ingesteld en dat bevordert de gemeenschapszin niet. Ik zie voor me dat dit geleidelijk zal vervagen, zodat steeds meer Amerikanen het voordeel van samenwerken zullen inzien. Ik voorzie dat dit veel gevolgen zal hebben: Ten eerste dat mensen op veel verschillende niveaus betrokken raken bij de samenleving, dat mensen betrokken raken bij hun lokale gemeenschap, bijvoorbeeld om betere scholen te vormen en betere kinderopvang – voor veel Amerikanen is kinderopvang een groot probleem. Dat ze voor betere voorzieningen zullen zorgen om andere mensen te helpen, om mensen in nood, de ouderen, de zieken, enzovoort te helpen.

Maar ook dat ze op nationaal niveau publieke gezondheidszorg zullen eisen, beter onderwijs zullen eisen en betere media zullen eisen, betere media-aandacht die de invloed van de elite niet verdoezelt en geen absurde complottheorieën promoot. Ik voorzie dat veel meer mensen zich met politiek zullen bemoeien, zich zullen inzetten voor hun kerken, voor spirituele organisaties, en dat veel meer mensen een eigen bedrijf zullen starten.

En ik voorzie vooral dat er nieuwe eigendomsmodellen van bedrijven zullen ontstaan, waardoor mensen bij elkaar komen. In plaats van de traditionele visie dat één persoon een bedrijf start, zullen er mensen komen die samenwerken, die mede-eigenaar van het bedrijf zijn. De mensen die bij het bedrijf werken zullen mede-eigenaar worden van het bedrijf en iedereen zal gelijk zijn in dat bedrijf, zodat het bedrijf geen corporatie is die in het bezit is van niemand of een bedrijf dat in het bezit is van één persoon, maar een gemeenschap vormt die samenwerkt met de grotere gemeenschap in de lokale streek.

Ik voorzie natuurlijk ook dat mensen meer betrokken zullen raken bij de politiek, dat ze zich zullen realiseren dat je in een democratie je verantwoordelijkheid niet nakomt als je klaagt over politici. Er is een oud gezegde dat iedereen klaagt over het weer, maar niemand er iets aan doet; dat werkt niet zo voor de politiek in een democratie. Je krijgt kansen om er iets aan te doen, het staat niet in ieders Goddelijke plan, maar ik voorzie zeker dat veel meer mensen zich verantwoordelijk zullen voelen om zich op welke manier ook met politiek bezig te houden en daardoor beter leiderschap, non-dualistisch leiderschap, zullen eisen.

Ik zie voor me dat steeds meer mensen genoeg zullen krijgen van het gepolariseerde, giftige debat, het gepolariseerde politieke klimaat en non-dualistisch leiderschap in Amerika zullen gaan eisen dat niet gebaseerd is op polarisatie, dat niet gebaseerd is op de epische manier van denken die zegt: “Het andere deel zal Amerika vernietigen, maar ik zal Amerika redden.” Dit is geen visie die het in de Gouden Eeuw kan overleven.

Een gevoel van vrede bereiken
Naast de uiterlijke dingen, zouden we kunnen zeggen, gaat mijn visie voor Amerika een beetje verder dan die van Saint Germain die zegt dat hij het optimisme en de vreugde van Amerikanen wil aanwakkeren, omdat ik ook zie dat veel Amerikanen eraan toe zijn om de stap te zetten naar een gevoel van vrede. Veel Amerikanen kijken naar alternatieve religies, alternatieve vormen van spiritualiteit, dat kan voor sommigen het boeddhisme zijn, maar ook modernere, westerse vormen van spiritualiteit, maar ik zie dat steeds meer Amerikanen het als een prioriteit voor zichzelf zien om vrede in hun eigen gedachten te hebben, zodat ze een bepaald spiritueel evenwicht voor Amerika kunnen bewaren. Er zijn natuurlijk veel mensen die dit al doen, maar ik zie voor me dat meer mensen dit doen en dat meer mensen dit bewust en opzettelijk doen. Ik zie ook dat er organisaties komen die gericht zijn op het verbeteren van de gemoedstoestand van mensen, zodat ze genoeg innerlijke vrede krijgen om het evenwicht voor de natie te bewaren. Dit is noodzakelijk als Amerika de overgang naar de Gouden Eeuw wil maken zonder al te grote onrust. En dat willen we natuurlijk allemaal graag zien, niet in de laatste plaats Saint Germain die Amerika en andere landen graag de gaven wil geven die hij heeft voorbereid, maar die hij pas kan geven als er een verschuiving in het collectieve bewustzijn plaatsvindt.

De spirituele gemeenschap over de hele wereld
Ik zal van de gelegenheid gebruik maken om een paar opmerkingen te maken over de grotere spirituele gemeenschap, niet alleen in Amerika maar op de hele wereld. Er is een groter besef dat spirituele groei niet kan worden bereikt door middel van het uiterlijke pad, maar dat je naar je eigen psychische problemen moet kijken – je psyche te genezen. Dit is iets wat jullie die deze dispensatie volgen, je al lang geleden hebben gerealiseerd, omdat we jullie hier heel veel leringen over hebben gegeven, maar omdat jullie dit pad hebben betreden, hebben jullie ook veel andere spirituele mensen mee omhoog getrokken, zodat er een grote transformatie plaatsvindt. Dit betekent niet dat alle spirituele mensen zich realiseren hoe complex en veeleisend het is om je onderbewuste te zuiveren van gescheiden zelven, maar ze zijn in ieder geval bereid om toe te geven dat het uiterlijke pad, het automatische pad, niet de groei oplevert die ze willen.

Er zijn heel veel mensen die hierover praten, die er YouTube-video’s over maken, er zelfs boeken over schrijven, cursussen maken en lesgeven en steeds meer mensen reageren hierop en er bestaat grote kans dat degenen die dit pad al een tijdje bewandelen, leraar, gids, coach, kunnen worden, hoe je ze ook wilt noemen, die andere mensen helpen door hun ervaringen te delen. Deze beweging is natuurlijk al een tijdje gaande, maar heeft pas de laatste paar jaar aanzienlijk aan kracht gewonnen en dat komt voor een groot deel door vrouwen.

Het hoogste potentieel van het decennium van vrouwen
Zoals we vaker hebben gezegd, staan vrouwen er over het algemeen meer dan mannen voor open om naar hun psyche te kijken, aan hun psyche te werken, en dat zie je heel duidelijk. Dit komt gedeeltelijk doordat ze zich afstemmen op het feit dat dit het decennium van de vrouw is en als zij hun persoonlijke Goddelijke plan willen uitvoeren, dan moeten ze met hun psychische problemen aan de slag, zodat ze aan de psychologische fase van hun Goddelijke plan kunnen werken om genoeg psychische problemen te kunnen oplossen om het geschenk te geven waarvoor ze gekomen zijn.

Dit betekent niet dat mannen van dit proces uitgesloten zijn, want er zijn natuurlijk ook veel mannen die hierop reageren, maar een groter aantal vrouwen heeft hier contact mee gekregen. Dit is, wanneer je er vanuit spiritueel perspectief en op wereldschaal naar kijkt, een heel significante beweging en we voorzien dat die in de rest van dit decennium versterkt zal worden. Want als het decennium van de vrouw echt het hoogste potentieel moet waarmaken, dan is er een zeer groot aantal vrouwen nodig die bewust en gericht deelnemen aan het proces om hun psychische problemen op te ruimen en hun bewustzijn te verhogen, zodat ze ontsnappen aan het egoïstische bewustzijn zoals veel mensen het noemen, zodat ze met hun ‘schaduw’ omgaan, zoals anderen het noemen en een ontwaakervaring krijgen en voorgoed een hogere bewustzijnsstaat bereiken doordat ze hun psychische problemen hebben opgeruimd. Steeds meer mensen krijgen hier contact mee.

De rol van de studenten van geascendeerde meesters
Zoals ik al zei, jullie die de studenten van de geascendeerde meesters zijn, die bereid zijn geweest om onze leringen te accepteren, hebben hierin een rol gespeeld door anderen op te trekken, door het collectieve bewustzijn op te trekken. Als jullie een poging doen om meer van jullie eigen psychische problemen op te lossen, dan zullen sommigen van jullie zien dat jullie het potentieel hebben om een leraar, gids, in dit proces te worden en anderen te helpen die het pad nog niet zo lang bewandelen als jullie. Ik leg geen druk op jullie. Ik zeg alleen dat sommigen van jullie dat potentieel hebben, sommigen van jullie zijn daar al aan begonnen, sommigen van jullie hebben het nog niet aangedurfd om over die grens heen te gaan en uit de anonimiteit te stappen waarin jullie je comfortabel voelen, of liever waarin je onderbewuste zelven zich comfortabel voelen, maar jullie hebben het potentieel om dat te doen. Dit betekent niet, zoals we al vele malen hebben gezegd, dat jullie leringen van geascendeerde meesters moeten onderwijzen. Jullie kunnen in algemenere termen praten met de zakenwereld, met andere spirituele psychologische groepen waarin jullie praten over de ideeën en de concepten zonder geascendeerde meesters of deze boodschapper te noemen. Zoals we al vaker hebben gezegd, ben je ook vrij om de leringen en ideeën aan te passen aan een specifieke omgeving en op basis daarvan te onderwijzen.

Deze boodschapper heeft een speciale rol om wel te spreken over geascendeerde meesters, daarom doet hij dat in zijn YouTube-video’s, maar er is genoeg ruimte voor enkelen van jullie om over de ideeën te praten zonder ons of deze boodschapper te noemen. Je kunt de leringen mengen met andere psychologische leringen. Er zijn veel mogelijkheden.

Ik wil jullie gewoon prijzen voor de groei die jullie, heel veel van jullie, hebben willen maken. Sommigen hebben het gevoel dat jij je wel hebt ingespannen, maar geen doorbraak hebt gekregen. Maar als je zegt dat je geen doorbraak hebt gekregen, dan hoef je er maar één simpel woord aan toe te voegen. Ik heb nóg geen doorbraak gekregen… Als je de hulpmiddelen en leringen blijft gebruiken, als je om onze begeleiding blijft vragen en uit je normale bewustzijn wilt stappen en probeert een ander perspectief te krijgen, dan zal er een doorbraak komen. De overgrote meerderheid van jullie zal een doorbraak krijgen. En wanneer je die doorbraak krijgt, zul je, zoals deze boodschapper heeft ervaren en beschreven, het gevoel hebben dat het allemaal de moeite waard is geweest. Al die moeite, alle pogingen op het pad waren het waard, omdat je nu een betere visie, meer gemoedsrust, hebt gekregen en het gevoel dat je weet wie je bent en wie je niet bent.

Wat één heeft gedaan, kan iedereen doen
Als je het gevoel hebt dat je geen doorbraak hebt gehad, als je het gevoel hebt dat er nog steeds iets is wat je niet ziet en niet begrijpt wat het is, neem dan de tijd om de video’s van de boodschapper te bekijken. Concentreer je niet op de woorden. Concentreer je op wat er behalve de woorden wordt gezegd en vraag jezelf af: “Wat heeft de boodschapper dat ik nog niet heb?” En begin dan te letten op wat hij zegt, waardoor hij een doorbraak heeft gekregen. Welke illusies had hij waardoor het een tijdje heeft geduurd om ze te zien, maar ze uiteindelijk wel zag? Als jij je ervoor openstelt, daarna kan dit je helpen om ook dezelfde omschakeling in je gedachten te maken, waardoor je plotseling bevrijd bent van de zelven die je nu hebt en die je leven en de manier waarop je naar het leven kijkt, domineren.

Ik zeg dit niet om de boodschapper op een voetstuk te plaatsen. Ik zeg alleen dat de wet van de geascendeerde meesters, het motto van de geascendeerde meesters, is: “Wat één heeft gedaan, kan iedereen.” Je zult maar weinig mensen vinden die zo open, direct en eerlijk zijn over hun eigen pad en hun eigen worstelingen als deze boodschapper. Nogmaals, er wordt niet gezegd dat je hem op een voetstuk moet zetten, want hij is zo eerlijk en open omdat hij zichzelf niet op een voetstuk hoeft te plaatsen en niets te verbergen heeft. De mensen die op een voetstuk willen staan, proberen altijd iets te verbergen om de schijn op te houden die hun innerlijke worstelingen verbergt. Een van de dingen die de boodschapper heeft bereikt, is dat hij zich juist heeft bevrijd van het verlangen om de schijn op te houden. Veel van jullie zijn daar nog niet omdat jullie nog steeds een aantal onderbewuste zelven hebben die de schijn willen ophouden. Het kan zijn dat je een bepaalde schijn voor de wereld of de geascendeerde meesters, voor specifieke andere mensen wilt ophouden, maar er is ook een element van de schijn ophouden voor jezelf, omdat je denkt dat je op een bepaalde manier op de wereld wilt worden gezien.

De schijn niet meer ophouden
Als jij je deze vragen stelt: “Wat voor soort schijn houd ik op? Wat voor soort beeld zou ik willen dat mensen van mij hebben? Hoe zou ik willen dat mensen naar mij kijken? Wat zou ik willen dat ze over mij weten of juist niet weten?” Door dit soort vragen te stellen, door onze hulp in te roepen, door te luisteren naar de ervaringen van de boodschapper, zou je die doorbraak kunnen krijgen omdat je ineens ziet dat jij je hele leven – al heel veel levens – hebt geprobeerd een bepaalde schijn op te houden. Je hebt zelfs je spirituele pad gebruikt, zelfs de leringen van de geascendeerde meesters, om die schijn op te houden of zelfs te versterken. Maar je kunt gaan begrijpen dat je denkt dat het ophouden van die schijn voordeel voor jou heeft, maar in werkelijkheid is het een keurslijf dat je gevangenhoudt in een zeer enge ruimte waarin jij je nauwelijks kunt bewegen. En daarom is de grootste bevrijding van je leven, van veel levens, dat je die schijn gaat zien, het zelf ziet, de illusie van het zelf of de zelven ziet, en die zelven laat sterven. Want wat kun je doen als je de schijn niet meer hoeft op te houden? Je kunt jezelf zijn. Wie is je zelf? Jouw IK BEN Aanwezigheid. En dat is de doorbraak waar jullie allemaal naar verlangen. Hoe je het ook bekijkt, dat is de doorbraak. En jullie kunnen die allemaal krijgen, anders zouden jullie je niet eens aangetrokken hebben gevoeld tot deze leringen. Maar je moet naar de dingen willen kijken waar je tot nu toe niet naar hebt willen kijken en je afvragen: “Waarom probeer ik deze schijn op te houden? Waarom probeer ik me achter deze schijn te verschuilen? Welk zelf of welke zelven verschuilen zich achter deze schijn? Wil ik dit echt de rest van deze incarnatie blijven doen of laat ik die zelven liever sterven zodat ik het geschenk kan blijven geven dat ik naar deze planeet wil brengen, dat mijn IK BEN Aanwezigheid wil geven?”

Iets wat één heeft gedaan, kan iedereen doen. Wanneer je naar ons als geascendeerde meesters, kijkt, denk je: “O, Gautama was in een speciale bewustzijnsstaat. Het was veel gemakkelijker voor hem om te transcenderen dan voor mijn arme kleine ikje.” Maar jij bent niet het arme kleine ikje. Er is een zelf dat het arme kleine ikje is. Maar jij niet. Dat ben jij niet. Iets wat één heeft gedaan, kan iedereen doen, omdat iedereen dezelfde kans heeft op transcendentie. Als er iets speciaals aan mij zou moeten zijn, dan was het wel dat ik bereidwilliger was om naar mijn onopgeloste psychische problemen te kijken dan de meeste mensen destijds. En trouwens ook meer dan de meeste mensen vandaag de dag. Maar die bereidheid maakt het verschil tussen jou en mij, niet een vermogen dat je van God hebt gekregen. Alle mannen en vrouwen zijn gelijk geschapen met hetzelfde potentieel op zelftranscendentie. Ik ben niet als een speciaal iemand geschapen door mijn spirituele ouders. Het is afgoderij om zoiets te geloven. Natuurlijk verafgoden veel boeddhisten mij, zoals veel christenen Jezus verafgoden. Maar hebben jullie, die al deze leringen hebben die wij hebben gegeven, die afgoderij nodig? Kun je niet tot het besef komen dat jij als je de neiging hebt om op deze manier te denken, een gescheiden zelf hebt dat probeert te voorkomen dat je hem laat sterven door te zeggen: “O, arme klein ikje, je kunt niet wat Gautama heeft gedaan.” Maar dat kun je wel, als je het wilt.

Ik laat jullie dus achter met die vraag. Wat ben je bereid te transcenderen? Welke schijn wil je wel opgeven zodat je vrede kunt hebben met het bestaan op aarde, zodat je onder de Bo-boom kunt zitten en de demonen van Mara hun ding kunt laten doen, maar zij kunnen je niet uit je gevoel van vrede halen.

Dus in die vrede, de Boeddhische vrede die IK BEN, verzegel ik jullie en ik betuig nogmaals dank namens ons allemaal voor het werk dat jullie tijdens dit evenement hebben verricht.

Wees verzegeld, IK BEN Gautama.