Geascendeerde Meester Moeder Maria, 18 februari 2007
Ik, Maria, kom jullie begroeten met nieuwe kansen om wereldvrede te stichten in de geest van Christus en de geest van Boeddha. Ik moedig jullie aan om de nieuwe invocatie te gebruiken die we nu uitbrengen, namelijk de Invocatie van het Eeuwige NU, want deze invocatie is heel krachtig en is zeker het hoogtepunt van alle invocaties waarvan de laatste twee invocaties om Boven het Verleden uit te Stijgen en voor de Gouden Toekomst zeker niet de minste zijn.
Het geheime principe in alle spirituele leringen
Wanneer het erop aankomt, zijn het verleden en de toekomst slechts illusies, luchtspiegelingen die uit het gevoel van gescheidenheid zijn gecreëerd uit het Al van het leven dat ik graag de Rivier van Leven noem. Er zijn mensen die geloven dat de hemel een plaats is van eeuwige rust, waar de engelen op een roze wolk harp zitten te spelen. Er zijn mensen die geloven dat de hemel het boeddhische Nirvana is, die ze – in tegenstelling tot Boeddha’s echte leringen – zijn gaan zien als een plaats waar niets verandert, waar geen groei, geen individualiteit, geen differentiatie is.
Wat moet sterven opdat jij – de Bewuste Jij – weer op kunt staan in het eeuwige leven, is niet je individualiteit, niet jouw zelfgevoel. Nee, het zelfgevoel dat je gescheiden bent, het zelf dat wordt gebaseerd op gescheidenheid van de Rivier van Leven, moet sterven. Dit is het zelf dat wordt geboren uit de weigering om je verantwoording op te pakken om de Christus te worden; om één met al het leven te worden door één met de goeroe te zijn.
Voor de mensen op aarde bestaat er geen belangrijkere relatie dan hun relatie met een spirituele leraar of goeroe zoals zo’n leraar in het oosten wordt genoemd. Ja, het woord ‘goeroe’ heeft inderdaad een slechte naam gekregen in het westen, grotendeels vanwege de vele valse en namaakgoeroes die uit het oosten zijn gekomen en hebben geprobeerd hun voordeel te doen met het spirituele ontwaken dat al tientallen jaren in het westen aan de gang is.
Toch moet ik zeggen dat het wel enigszins waar is dat je iemand nodig hebt die niet in het dualiteitsbewustzijn vastzit om aan jouw eigen dualistische illusies te ontsnappen. Zoals Jezus heel liefdevol heeft uitgelegd in zijn verhandelingen over het ego en onlangs ook in een andere essentiële verhandeling heeft uitgelegd, is de belangrijkste eigenschap van het ego dat hij je blind maakt voor de realiteit. Dit heeft de Boeddha de sluier van Maya genoemd, de sluier van illusies, die je kwetsbaar maakt voor de krachten van de dualiteit die de Boeddha de demonen van Mara heeft genoemd.
De parallellen tussen de leringen van Christus en Boeddha
Ja, er zijn inderdaad veel parallellen tussen de leringen van de Boeddha en de leringen van Christus. En daarom zul je zien dat de nieuwe Invocatie van het Eeuwige NU, voor de allereerste keer, de leringen van de Christus en de leringen van de Boeddha samenvoegt. Dit is een heel krachtig ritueel, niet alleen voor jou persoonlijk, maar ook voor de wereld in het algemeen.
Want ik moet zeggen dat de belangrijkste strategie die wordt gebruikt door de krachten van dualiteit, de verdeel-en-heersstrategie is. Hoe kan het ook anders? Hoe zouden de krachten van de dualiteit iets anders kunnen doen dan anderen verdeeld maken zoals ze tegen elkaar zijn verdeeld doordat zij verstrikt zitten in het dualiteitsbewustzijn, het bewustzijn van de antichrist en antiboeddha. Zoals jullie je nu weleens mogen realiseren, zijn de ware leringen van Christus de leringen van innerlijk één zijn, één zijn met je eigen hogere wezen door één te zijn met een leraar, of meester, of goeroe buiten jou.
Heeft Jezus niet zelf het Pad naar Eén zijn met zijn discipelen geopenbaard? Heeft hij niet geprobeerd om zijn discipelen uit de bewustzijnsstaat te halen waarin ze gevangenzaten toen hij ze vond en ze daarna één met hem te maken? En was het niet zo dat slechts een paar discipelen in staat waren om één met hem te worden? Vooral Petrus was iemand die de moeilijkheid openbaarde die veel mensen hadden om de ware boodschap van Christus te begrijpen, namelijk dat je niet simpelweg Christus volgt en van Christus een afgod maakt die het werk voor jou doet, maar dat je één wordt met Christus, de eenwording die je alleen maar bereikt wanneer je het innerlijke pad, het rechte en smalle pad, de Middenweg, volgt.
Zowel de Christus als de Boeddha hebben met hun ware innerlijke leringen het innerlijke pad, het Pad naar Eén zijn, onderwezen. Hoe kun je een echte volgeling van Christus zijn als je niet één met Christus wordt, als je niet die geest in jou laat zijn die ook in Christus Jezus was, zodat jij de werken kunt doen die Jezus heeft gedaan en zelfs nog grotere. En hoe kun je een ware volgeling van de Boeddha zijn, tenzij je één wordt met de Boeddha?
Want de essentie van de leringen van de Boeddha is toch dat alles de Boeddhanatuur is. Wanneer je begrijpt dat alles de Boeddhanatuur is, hoe kun je er dan niet in slagen om één te worden met de Boeddha die de Boeddhanatuur heeft belichaamd? Heeft Jezus ook niet over het Woord gesproken en staat er in het Evangelie van Johannes niet dat in het begin het Woord was en zonder hem niets werd gemaakt dat gemaakt is. Dus wanneer je de essentie begrijpt van de leringen van Christus, dan begrijp je dat alles van het Woord, de universele Christusgeest, is gemaakt. En wanneer je dit begrijpt, hoe kun je dan niet de universele Christus in jou zien en daardoor één worden met de universele Christusgeest en allen die daarvoor één zijn geworden met die Geest, namelijk Jezus, Gautama, ikzelf en alle echte heiligen en wijzen uit alle tijden die je in iedere religie tegenkomt.
Want heeft Jezus het niet helemaal uitgespeld aan de christenen dat zij, tenzij hun gerechtigheid die van de Schriftgeleerden en farizeeërs overtreft, op geen enkele manier het koninkrijk kunnen binnengaan. Want de gerechtigheid van de Schriftgeleerden en farizeeërs was toch de wereldlijke gerechtigheid, waardoor ze er zich op lieten voorstaan dat zij de letter van de wet, de Bijbel, tot in minutieus detail, gehoorzaamden en daardoor dachten dat dit hun toegang tot de hemel wel zou garanderen. Heeft Jezus niet gezegd dat het koninkrijk der hemelen niet komt door naleving, omdat het koninkrijk binnenin jou is. Is het dan niet duidelijk, is het dan niet overduidelijk voor degenen die oren hebben om te horen en ogen hebben om te zien dat Jezus iedereen opriep om één met hem te worden en daarom heeft gezegd: “Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand komt tot de Vader dan door mij”, wat het universele Christusbewustzijn in het eeuwige nu is waar ik één mee ben.
Dit is een deel van een langere lering. Het hele dictaat kun je hier lezen.