Een mondiale standaard van menselijkheid opbouwen

 

Vraag: Vladimir Poetin leidt een goed georganiseerde en goed uitgeruste groep individuen met diverse statussen en overvloedige middelen. Deze groep, voortaan de groep genoemd, kwam vele jaren geleden in de Russische Federatie aan de macht door een combinatie van bedrog en een reeks gewelddadige daden. Er wordt algemeen aangenomen dat die groep haar gezag uitbuit en vaak de burgers van het land gijzelt, terwijl veel mensen zich mogelijk niet bewust zijn van de situatie. Het gevolg is dat er een voortdurend debat gaande is over de legitimiteit van deze groep als bestuursorgaan van de Russische Federatie, aangezien de legitimiteit van de verkiezingen vaak als grotendeels formeel wordt beschouwd. Het is noodzakelijk om deze groep juridisch te scheiden van de Russische Federatie en haar bevolking om de invloed ervan te verminderen.

Kim: En ik ga een deel hiervan overslaan. Er wordt over gesproken dat gewone burgers wanneer ze dezelfde soort daden plegen als deze groep, die dan door de wet ter verantwoording worden geroepen, maar dat die groep ermee weg kan komen.

Vervolg van de vraag: Ik geloof dat het van cruciaal belang is dat de internationale gemeenschap een mondiaal orgaan opricht dat de bevoegdheid heeft om nieuwe beschermingsmechanismen voor de mensenrechten en een internationale code voor de procedure te ontwikkelen, die niet onderworpen mogen zijn aan de goedkeuring van de staatshoofden. Er moeten normen komen die worden gecoördineerd door mensen die verstand van deze zaken hebben en een hoog bewustzijnsniveau bezitten. Die normen moeten zonder uitzondering bindend zijn voor alle individuen. Bovendien is het van cruciaal belang om een orgaan te vormen dat in staat is internationale criminelen te arresteren en te vervolgen, zelfs met de omvang van Poetins groep, op welk grondgebied ook, zelfs als deze groep het niet eens is met de nieuwe internationale normen. Kun je deze ideeën een beoordeling geven om te begrijpen of het de moeite waard is om ze met legitieme middelen aan de internationale gemeenschap over te brengen, of dat er verborgen gevaren zijn waar de gevallen wezens van zouden kunnen profiteren. Is het mogelijk om de zwakke punten in deze ideeën te elimineren, en zo ja, hoe?

Antwoord van Geascendeerde Meester Saint Germain, conferentie in Kazachstan in 2023:

Je werpt een heel belangrijke vraag op die prominenter zal worden naarmate we verder in de Gouden Eeuw komen. Tegenwoordig zie je dat er veel conflicten over de hele wereld zijn. Oekraïne is er slechts één van. Kijk naar Nagorno-Karabach. Kijk naar landen in Afrika, Midden-Amerika en veel andere soortgelijke kwesties.

Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat er behoefte is aan een internationale standaard die berust op menselijkheid, op wat acceptabel is voor de manier waarop je andere mensen of je eigen bevolking behandelt. Wat een aanvaardbare standaard is voor de mensheid en vervolgens een soort wereldwijde politiemacht vormen die deze standaard handhaaft. En het vormen van zowel een bepaalde standaard als een wereldwijde kracht om deze te handhaven is een terechte zorg, een terechte overweging, om zelfs nu al aan de orde te stellen. Het is niet realistisch dat die nu al kan worden gevormd, maar het is zeker niet te vroeg om deze vraag te stellen.

En veel mensen denken natuurlijk al in deze termen. Nu moet jij je realiseren dat je met een aantal zeer grote obstakels te maken hebt, en daarom zeg ik dat het niet realistisch is totdat de wereld verder in de Gouden Eeuw komt en de manier van denken van de Gouden Eeuw krijgt. Als je hier realistisch over nadenkt, heb je al een internationale instantie die iemand als oorlogsmisdadiger kan veroordelen en een arrestatiebevel tegen die persoon kan uitvaardigen. Er zijn een aantal landen over de hele wereld waar iemand zou kunnen worden gearresteerd als hij naar die landen zou afreizen en voor het internationale gerechtshof in Den Haag terecht moeten staan. Je mist echter een orgaan, een instelling, dat dit in welk land ook zou kunnen afdwingen, met andere woorden, een internationale strijdmacht die naar Rusland zou kunnen gaan om Poetin te arresteren, wat er ook gebeurt. En zelfs als het leger zich ertegen verzet, zouden ze hun taak wel mogen uitvoeren, maar je kunt natuurlijk wel begrijpen dat er enorme obstakels zijn om dit te laten gebeuren en dat heel veel landen zich hiertegen zouden verzetten. Zeer weinig landen zouden hier daadwerkelijk klaar voor zijn, ook al zouden sommige kleinere landen, die geen grote ambities hebben, iets als dit willen steunen.

De vraag is echter hoe zo’n handhavingsorganisatie daadwerkelijk de macht zou kunnen krijgen om dit in elk land uit te voeren. Neem bijvoorbeeld de Verenigde Staten, die er trots op is dat ze een democratisch land is dat de mensenrechten en menselijkheid respecteert. Maar stel je nu eens voor dat iets wat Donald Trump heeft gedaan, volgens de internationale standaard, door de verkiezingen van 2020 in twijfel te trekken en mensen aan te moedigen om de regering door middel van een staatsgreep omver te werpen, wat ze ook inderdaad probeerden te doen, een schending van de internationale standaard was. En dat dit lichaam dan naar de Verenigde Staten zou gaan om Donald Trump te arresteren om hem ervan te weerhouden zich opnieuw kandidaat te stellen als president.

Je kunt wel begrijpen dat veel mensen in Amerika zich hier heftig tegen zouden verzetten, niet alleen degenen die Trump steunen, maar zelfs veel Amerikanen zouden bezwaar maken tegen het feit dat een of andere internationale instantie dit soort macht in de Verenigde Staten heeft. Je ziet dat niet alleen dictatoriale naties zich hiertegen zouden verzetten, maar dat ook bepaalde democratische naties zich hiertegen zouden verzetten. Er moeten veel veranderingen plaatsvinden voordat dit realistisch is, maar het is zeker de moeite waard om hiernaar toe te werken.

Vanzelfsprekend brengt dit ook gevaren met zich mee en die moeten aangepakt worden. Daarom zeg ik nogmaals dat het op dit moment niet realistisch is, omdat de gevallen wezens al heel lang bezig zijn om een redelijk vergelijkbaar doel te bereiken: niet alleen één wereldregering vormen, maar ook een militaire macht die sterker is dan welke nationale macht ook en daarom elk land binnen zou kunnen vallen en de wil kan opleggen van de groep gevallen wezens die de planeet in hun macht willen krijgen. De belangrijkste vraag zou zijn hoe je zo’n orgaan zou kunnen vormen zonder dat de gevallen wezens die macht krijgen. En aangezien er zo weinig besef is van gevallen wezens, is dat natuurlijk een heel moeilijk probleem. Nogmaals, het is goed om erover te debatteren, het is goed om ernaar te kijken.

Zijn er manieren om de gevaren te voorkomen? Ja, maar alleen door bewustwording en die bewustwording zal tijd vergen. We hebben het natuurlijk over tientallen decennia voordat dit realistisch zou zijn, maar op kortere termijn zou je natuurlijk een internationale militaire macht kunnen vormen die tussenbeide kan komen en kan doen wat de Verenigde Naties in zekere zin moet doen; die de macht zou krijgen om te doen wat de Verenigde Naties niet kan doen. Met andere woorden, dit zou een strijdmacht kunnen zijn die door verschillende landen is gevormd en waar een natie die, als die wordt aangevallen door een andere natie zoals Oekraïne, een beroep op kan doen als internationale strijdmacht om in te grijpen en hen te helpen hun land te beschermen. Met andere woorden, die strijdmacht zou niet bevoegd zijn om agressieve acties tegen welk land ook te ondernemen, maar wel een land dat is blootgesteld aan de agressie van een ander land te helpen om zich te verdedigen.

Natuurlijk zijn dit zeer ingewikkelde problemen, maar de wereld zal vanzelfsprekend niet in de Gouden Eeuw komen, tenzij de mensen bereid zijn die ingewikkelde kwesties aan te pakken. Met andere woorden, vooral in de afgelopen decennia dachten de studenten van de geascendeerde meesters dat ik als de hiërarch voor de Gouden Eeuw een kant-en-klaar antwoord zou hebben op elk probleem, en dat we, als de mensen maar naar mij zouden luisteren, alle problemen zouden kunnen oplossen. Zoals we echter keer op keer hebben geprobeerd uit te leggen, is onze voornaamste zorg niet het manifesteren van bepaalde fysieke omstandigheden, maar het verhogen van het bewustzijn. De Gouden Eeuw komt er alleen als mensen bereid zijn om met de moeilijke kwesties te worstelen, hun bewustzijn te verhogen, zich op mij of andere geascendeerde meesters af te stemmen en een hoger bewustzijn van binnenuit te ontvangen, niet als iets dat hen wordt opgedrongen. Ze krijgen innerlijke vastberadenheid.

Met andere woorden, ik ben er niet in geïnteresseerd dat mensen mij gehoorzamen. Ik ben geïnteresseerd in het verhogen van het bewustzijn van de mensen, zodat zij vanuit kunnen zien wat de beste actie is, wat de beste richting is waarin de wereld zich kan bewegen. Ik ben geïnteresseerd in het verhogen van het bewustzijn van mensen; ik wil geen dictator zijn die mensen vertelt hoe ze alles moeten doen en dat er dan een Gouden Eeuw zal komen die duizend jaar zal duren. Dat is ook geen realistisch scenario.

Ja, het is zeker waar, het is zeker heel belangrijk om na te denken over wat de internationale gemeenschap kan doen in situaties waarin één land of één groep mensen in een land, zoals krijgsheren, in staat zijn een heel land te ontwrichten en genocide te plegen, zoals jij dat in Afrika hebt gezien. Hoe kan de internationale gemeenschap zoiets tegenhouden en hoe kunnen ze dit op nog grotere schaal tegenhouden wanneer een land iets doet wat alleen als agressie kan worden beschouwd tegen een ander land of zelfs tegen een groep mensen, zoals een etnische groep in hun eigen land? Wat kan de internationale gemeenschap doen in plaats van alleen maar naar deze situatie te kijken, en dan, als het moorden voorbij is, humanitaire hulp aan te bieden?

Ik weet dat dit een heel moeilijk probleem is, maar dat het uiteindelijk noodzakelijk wordt dat mensen zich gaan afvragen: “Waarom zijn er mensen op deze planeet die bereid zijn onmenselijke daden te begaan? Waarom is een kleine groep narcistische leiders zelfs bereid om de menselijkheid en het lijden van hun eigen volk te negeren? Hoe kan dit? Waarom gebeurt dit?” Het betekent niet dat ze iets hoeven te weten over gevallen wezens, want er kan al veel worden bereikt door simpelweg naar de psyche van leiders door de geschiedenis heen te kijken en te herkennen dat een bepaalde klasse van leiders macht wil, vernietiging wil, geen respect heeft voor het menselijk leven en het menselijk lijden en dat een verantwoordelijke internationale gemeenschap iets moet doen om hen tegen te houden of te voorkomen dat zij aan de macht komen.

En dit is in wezen de essentie van deze vraag: Hoe gaat de wereld om met die paar mensen die van alles willen doen, ongeacht de gevolgen die dit voor anderen heeft? Omdat de beschaafde wereld dit niet kan laten doorgaan. Dit is echt de essentiële vraag die met betrekking tot dit onderwerp naar voren moet worden gebracht.