Het wordt Tijd dat men de Ware Leringen van Christus begrijpt

ONDERWERPEN: Een standpunt innemen – Laat men de ware leringen van Christus en Boeddha begrijpen – Pacifisme zal geen vrede brengen

Geascendeerde Meester Kuthumi, 22 oktober 2006

De boodschapper leest:

Het gebed van Heilige Franciscus
Heer, maak mij tot een instrument van jouw vrede.
Waar haat is, laat mij liefde zaaien;
Waar schade berokkend is, vergeving;
waar twijfel is, vertrouwen;
waar wanhoop is, hoop;
waar duisternis is, licht;
en waar droefheid is, vreugde.

O Goddelijke Meester, sta mij toe dat ik niet zo zeer probeer
getroost te worden, als te troosten;
begrepen te worden, als te begrijpen;
geliefd te worden, als lief te hebben.
Want door te geven, ontvangen wij;
door te vergeven, worden wij vergeven;
en door te sterven, worden wij herboren in het eeuwige leven.

Het gebed voor Extatische Vrede
Heer, ik kies ervoor het instrument van jouw vrede te ZIJN.
Waar haat is, BEN IK de Vlam van Liefde.
Waar onrecht is, BEN IK de Vlam van Rechtvaardigheid.
Waar twijfel is, BEN IK de Vlam van Waarheid.
Waar wanhoop is, BEN IK de Vlam van Visie.
Waar duisternis is, BEN IK het Licht der wereld.
Waar droefheid is, BEN IK de Vlam van Gelukzalige Vreugde.
O Goddelijke Meester, ik kies ervoor anderen te troosten en door dit te doen jouw troost te vinden.

Ik kies ervoor anderen te begrijpen en door dit te doen jouw begrip te vinden.
Ik kies ervoor anderen lief te hebben en door dit te doen jouw liefde voor mij te vinden.
Want door van onszelf aan anderen te geven, ontvangen wij meer van jou.
Door anderen te vergeven, krijgen wij jouw vergeving.
Door het ego te laten sterven, worden wij herboren in het eeuwige leven om de Levende Christus zijn – op aarde, zoals wij dat in de Hemel zijn, nu en Eeuwig.

Wanneer wij hier beneden alles durven te ZIJN, wat wij Boven zijn, zal de aarde hier beneden alles zijn wat ze in het hart van God al is. En zo BEN IK de Gouden Eeuw die geopenbaard is, omdat ik Gods Vlam van Extatische Vrede liefheb met geheel mijn hart, ziel en verstand. Want IK BEN het Licht der wereld, en zolang IK op deze wereld BEN, is er vrede op aarde en Gods wil voor al het leven.

Ik ben het Wezen dat bekend stond als Heilige Franciscus en die veel mensen nu kennen als de geascendeerde meester Kuthumi. Ik heb de boodschapper gevraagd om het originele gebed van de Heilige Franciscus en het nieuwe gebed van Heilige Franciscus voor te lezen waartoe ik hem geïnspireerd heb – maar door het oude naar een veel hoger niveau te tillen, heeft het een totaal andere toon, vibratie en kracht gekregen.

Als het wezen dat ooit als Heilige Franciscus was geïncarneerd, denk ik dat ik het recht heb om mezelf te bekritiseren en te zeggen waar het aan ontbrak in die incarnatie als Heilige Franciscus. Degenen die mij kennen als de geascendeerde meester Kuthumi weten dat ik niet ben geascendeerd na die incarnatie ondanks het feit dat veel christenen Heilige Franciscus vereren als de allerhoogste uitdrukkingsvorm, de allerhoogste belichaming, van de leringen van Christus.

Maar denk je niet dat ik geascendeerd zou zijn na die incarnatie als ik destijds volledig de leringen van Christus had belichaamd? Natuurlijk zou dit dan gebeurd zijn. En dan ik kan degenen onder jullie die een band met mij voelen als geascendeerde meester, misschien aanbevelen om mijn leven als Heilige Franciscus te bestuderen nadat jullie een paar leringen hebben bestudeerd die wij in deze dispensatie hebben gegeven, zoals de lering van Jezus over het ego en het dualiteitsbewustzijn. Dan krijgen jullie meer details dan ik jullie nu geef. Ik zal jullie in deze verhandeling echter vertellen waar het in het leven van Heilige Franciscus aan ontbroken heeft en waarom zo’n leven, dat geleefd werd als de imitatie van Christus, niet genoeg was om te kunnen ascenderen. Het kwam natuurlijk grotendeels doordat ik het essentiële principe om de Levende Christus te worden niet volledig had begrepen en geïnternaliseerd, namelijk dat je eerst de leiding neemt over jouw eigen wezen en daarna de aarde door oog in oog te gaan staan met degenen die de antichrist vertegenwoordigen.

Een standpunt innemen
Ik had als Heilige Franciscus een duidelijker standpunt in moeten nemen tegen de valse leiders en de valse doctrines van de katholieke kerk in plaats van te vallen voor de illusie van misleide loyaliteit, door de loyaliteit aan Christus te verwarren met loyaliteit aan doctrines van een kerk op de wereld die beweerde dat zij de enig ware vertegenwoordiger van Christus was. Ik had moeten zien dat geen enkele organisatie of persoon op de wereld de exclusieve vertegenwoordiger van Christus kan zijn, want geen enkel menselijke instituut of mentaal kader kan de Levende Christus bevatten.

Ik weet heel goed dat er veel mensen zowel in de christelijke als de New Age gemeenschap zijn die eerbied voelen voor het gebed van Heilige Franciscus in haar verschillende vormen. Ik moet echter zeggen dat je, als je dat gebed leest, ziet dat het een uiting was van een bewustzijnsstaat die nu de vuilnisbak van de geschiedenis in kan en vervangen moet worden door de erkenning dat je geen passief wezen bent die wacht op de geest in de fles, de God in de lucht, die alles voor je doet.

“Heer, maak mij het instrument van jouw vrede.” Nee, jij moet ervoor kiezen dat je het instrument van vrede bent. Je moet ervoor kiezen om jouw licht te laten schijnen, zodat jij niet tot een God ver weg bidt om dat voor jou te doen. Jij kunt zelf natuurlijk niets doen, maar jij moet wel de open deur worden waar het licht van God doorheen schijnt. Want het licht van God moet een lens hebben, een prisma, waar het doorheen kan schijnen, zodat het hier op aarde gericht kan worden. En dat is de stap omhoog waar Jezus het over had toen hij zei: “Mijn Vader werkt tot nu toe – en ik werk.”

En ik, als de Heilige Franciscus, heb dat niet volledig belichaamd en de meeste christenen hebben dat tot aan de dag van vandaag toe niet belichaamd of zelfs maar begrepen. Zij hebben dus ook nog steeds een passieve aanpak. Ze denken nog steeds dat Jezus een pacifist was. Nee! Hij was de Prins van Vrede en de Prins van Vrede is geen pacifist. Hij is ook geen krijger die eropuit trekt en de krachten verslaat die oorlogen veroorzaken, want de Prins van Vrede staat boven de dualiteit en daardoor zit hij niet in het pacifistische noch in het oorlogvoerende uiterste.

Laat men de ware leringen van Christus en Boeddha begrijpen
Het wordt tijd, en de hoogste tijd, dat men de ware leringen van de Christus en de ware leringen van de Boeddha in de Westerse wereld begrijpt – de leringen over de dualiteit en jullie potentieel om dat te ontstijgen. Want enkel op die manier kan deze planeet en het bewustzijn van de mensheid verhoogd worden naar een hoger niveau waardoor de top tien procent van de spirituele mensen ophouden zichzelf te bezien als passieve ontvangers van Gods genade, van vrede, of van – wat dan ook. Maar ze beginnen zichzelf te zien in hun juiste rol, de rol waar ze voor geschapen werden, namelijk medeschepper met God te zijn die hier zijn om hun talenten te vermenigvuldigen en heerschappij over de aarde te hebben.

Dit is de stap die gezet moet worden in de christelijke gemeenschap, in de New Age gemeenschap en hopelijk ook door degenen die zich studenten van de geascendeerde meesters noemen. De nieuwe leringen die we nu geven, zitten natuurlijk op het kruispunt van het Vissentijdperk en het Aquariustijdperk. En tenzij onze studenten de concepten van de dualiteit en het ego volledig belichamen en begrijpen – en het zwart-wit denken en het grijsdenken overwinnen – zullen zij niet in staat zijn om met ons door te gaan naar het bewustzijn van het Aquariustijdperk. En dus moeten ze onvermijdelijk achtergelaten worden, nog steeds de dispensatie van Vissen volgen, terwijl de planeet snel de dispensatie van het Aquariustijdperk ingaat.

Pacifisme zal geen vrede brengen
Het pacifisme brengt geen vrede tot stand. Het is prachtig dat mensen zachtmoedig en nederig zijn, want de hoogmoedige mensen – of ze nu in een spirituele organisatie, een christelijke kerk, of een New Age beweging zitten – de hoogmoedige mensen zullen niet in staat zijn vrede te brengen. Maar de zachtmoedige en de nederige mensen ook niet – als ze de passieve benadering van wachten op God die het allemaal voor hen moet doen, handhaven.

Je kunt niet, zoals ze in het Midden-Oosten zeggen, zitten wachten tot de sinaasappel op je tulband valt. Want het heeft geen enkele waarde om naar God te kijken als de geest in de fles – en als jij de juiste gebeden doet, God daarna uit de fles springt en je wens vervult. Nee, jullie zijn medescheppers. Dus jullie moeten de voorwaarden scheppen die je wilt door het dualiteitsbewustzijn te ontstijgen en daardoor jouw licht vrij te laten schijnen en de voorwaarden te scheppen die deel uitmaken van je Goddelijke plan – en niet de voorwaarden die jouw ego om een of andere reden wenst.

Dus mijn geliefden, bestudeer mijn leven als Heilige Franciscus, of kijk in ieder geval naar het verschil tussen de twee gebeden zoals ze hier werden voorgelezen. Lees ze zelf en denk na over het verschil. Sta jezelf toe de kracht van het nieuwe gebed voelen. Laat die kracht bij jou naar binnen gaan, jouw hart raken en beseffen dat een nieuwe dag is aangebroken. Een nieuwe dag, er waait een nieuwe wind, en het wordt tijd dat Gods mensen opstaan en geteld worden, om op te staan en gehoord te worden door te getuigen van de hogere waarheid, van de realiteit dat er iets meer is dan de menselijke dualistische machtsstrijd. Er is een alternatief voor die bewustzijnsstaat.