De hogere Niveaus van Christusschap en het Pad van Boeddhaschap

ONDERWERPEN: Waarom de meesters een realistische boodschap brengen – Hoe je Christusschap verwerft – Hoe je Boeddhaschap verwerft – De hogere niveaus van Christusschap – Handelen vanuit een staat van niet reageren – De Boeddha heeft een nieuw idee gebracht – Vrijheid is zowel beweging als stilte – Vind het stiltecentrum

Geascendeerde Meester Saint Germain, 15 juni 2013 – Novosibirsk, Rusland

OM, OM.

IK BEN de Boeddha. IK BEN Saint Germain. IK BEN de Boeddha Saint Germain.

Je associeert mijn normale levendige gedrag misschien niet met het beeld van de Boeddha die in stille meditatie zit, maar ik heb Boeddhaschap bereikt en ik heb het op dezelfde manier bereikt als Gautama Boeddha: door mijn vlam te belichamen. Zijn vlam is toevallig Vrede, die van mij is Vrijheid. Dus ben ik zelfs in mijn gewone gedrag, waarin ik snel en druk bezig ben, nog steeds de Boeddha.

Waarom de meesters een realistische boodschap geven
Ik weet, net als wij allen, dat de boodschappen die wij jullie gedurende deze conferentie over Rusland hebben gegeven, moeilijk onder ogen te komen zijn, te horen, te accepteren en op te nemen. Het lijkt misschien dat er zoveel problemen zijn en zoveel duisternis dat er niet veel hoop voor de toekomst is. Dit kan zo lijken als je iemand bent die zich op tekorten richt, op het feit dat het glas halfleeg is in plaats van halfvol. Er is al op gewezen dat een van de effecten van de geschiedenis van Rusland is dat zielen die hier al vele levens incarneren, zich natuurlijk richten op het halflege glas.

Daardoor zou je kunnen denken dat de geascendeerde meesters zich beter kunnen richten op het geven van een positieve boodschap, zodat de spirituele mensen in een positieve gemoedsgesteldheid komen en zich richten op het glas dat halfvol is. Dit geloven natuurlijk veel mensen in de spirituele gemeenschap van de New Age: dat jij je op het positieve moet richten, want als je er negatieve aandacht aan schenkt, vergroot je het. Veel mensen die openstaan door de spirituele kant van het leven, die dictaten zijn tegengekomen die door deze boodschapper of anderen zijn gegeven, hebben geredeneerd dat wij geen echte spirituele leraren kunnen zijn wanneer wij ons heel erg op de problemen richten.

Hoe je Christusschap verwerft
Laat ik jullie echter een verhandeling geven over wat er nodig is om Boeddha te worden. Het is heel eenvoudig. De poort naar Boeddhaschap is Christusschap. Je kunt pas aan je Boeddhaschap werken als je een hogere mate van Christusschap hebt bereikt. Hoe kun je dan Christusschap verwerven? Zoals wij in onze recente boeken hebben uitgelegd, is er een stadium tussen het achtenveertigste en het zesennegentigste bewustzijnsniveau op het spirituele pad dat je gaat groeien omdat je het pad volgt dat de Zeven Chohans hebben uitgezet. Dit is een stadium waarin het de bedoeling is dat je het licht van de Zeven Stralen belichaamt, het licht van de Zeven Stralen leert gebruiken, je bewust wordt van jouw medescheppende vaardigheden en de vrijheid verwerft om die volgens jouw eigen goddelijke individualiteit en jouw eigen beslissingen tot uiting te brengen.

Dit is echter geen Christusschap. Het is Creatieve Vrijheid, maar geen Christusschap. Wat is er voor nodig om aan je Christusschap te werken? Iets wat Jezus heeft gedemonstreerd: dat jij je niet uit het leven en de maatschappij terugtrekt. Je zit niet de hele dag te mediteren in een grot in de Himalaya. Je begeeft je onder de mensen en kijkt naar wat er op de wereld gebeurt. Je ziet wat er gebeurt en voelt wat Jezus ook heel vaak heeft gevoeld, iets wat maar een paar keer in de Bijbel is opgeschreven. Je ondergaat die gevoelens. Je erkent de problemen. Je voelt misschien een bepaalde vorm van boosheid. Je voelt misschien medelijden met de mensen. Je hebt misschien de wens om dingen te veranderen, iets te doen wat verschil maakt. Veel van jullie die al een poosje op het pad zijn, kunnen dit in je eigen leven herkennen omdat je gedreven werd door de wens om het verschil te maken.

Het is niet nodig of vereist dat je in dit stadium geen menselijke gevoelens hebt. Zelfs Jezus vertoonde, af en toe, menselijke gevoelens. Dat staat een paar keer in de Bijbel, maar er waren er veel meer in het echte leven net als bij ons allemaal. Je manifesteert geen Christusschap als jij je emoties ontkent, onderdrukt, afwijst, inhoudt. Wanneer je de afschuwelijke mishandelingen die op de wereld plaatsvinden, ziet, dan moet je in het begin wel een bepaald gevoel van boosheid krijgen, maar die dan kan worden getransformeerd in rechtmatige verontwaardiging. Je moet ook mededogen voor de mensen voelen. Je moet ook het verlangen hebben om de mensen te bevrijden van het lijden waar zij doorheen zoals jij erkent. Dit is het lagere niveau van Christusschap.

Begrijp je dat je niet eens aan dit stadium kunt beginnen als jij je hoofd in het zand steekt en denkt dat jij je alleen op het positieve moet richten en iets wat negatief is negeren of ontkennen? Je bent nog niet eens aan Christusschap begonnen als jij niet realistisch wilt kijken naar wat er op de wereld aan de hand is; wat de mensen belast, en zoals wij hebben uitgelegd, wat eraan ontbreekt en wat er beter kan.

Veel mensen in Rusland zijn juist hier geïncarneerd omdat zij de natie uit die lagere manifestaties wilden halen. Ze hebben ook beloofd om in dit leven het pad naar Christusschap te bewandelen. Veel van hen begrijpen natuurlijk niet waar het pad van Christusschap over gaat maar hebben de christelijke kerk afgewezen omdat zij weten dat die Christus niet vertegenwoordigt. Sommigen hebben zelfs alle religies afgewezen, maar bewandelen toch het pad naar Christusschap omdat zij kijken naar wat er aan de hand is en hoe dat veranderd kan worden.

Ik zeg dus tegen jullie dat je, wanneer je naar de verhandelingen kijkt die wij tijdens deze conferentie hebben gegeven, ziet dat wij gedurende deze conferentie juist de beginfase van het Pad naar Christusschap hebben aangepakt, waarbij je op een open en eerlijke en rechtstreekse manier de problemen erkent, erkent wat eraan ontbreekt. Wij hebben dit gedaan omdat wij weten dat een cruciaal aantal mensen aan deze aanpak en boodschap toe is. Hoewel het noodzakelijk is in de beginfase van Christusschap om de problemen te erkennen, willen wij desondanks natuurlijk niet dat je in het beginstadium van Christusschap blijft hangen. Wij willen vooral niet dat jullie in een gesloten lus blijven zitten door je zo op de problemen die je op de wereld ziet te richten dat je in feite de taak negeert dat jullie ook je eigen bewustzijn moeten verhogen.

Hoe je Boeddhaschap verwerft
Een aanzienlijk aantal studenten van de geascendeerde meesters heeft zich zo op de splinter in het oog van de wereld of in het oog van hun broeders gericht dat zij weigerden naar de balk in hun eigen oog te kijken. Dit kan ertoe leiden dat studenten in een negatieve spiraal terechtkomen die ervoor zorgt dat zij beneden het achtenveertigste bewustzijnsniveau uitkomen. Tijdens deze conferentie hebben wij jullie aanwijzingen gegeven over hoe je verder kunt komen dan het beginstadium van Christusschap, naar de hogere niveaus van Christusschap die het dan weer mogelijk maken om verder te gaan en aan je Boeddhaschap te werken.

Ik kan jullie ervan verzekeren dat er niemand onder jullie is die alles wat wij in deze dictaten hebben gezegd, kunnen opnemen en zelfs begrijpen als je ernaar luistert of maar één keer leest. Er zitten heel veel aanwijzingen in verborgen en denk niet dat die alleen van toepassing zijn op studenten in Rusland, want is er ergens een plek op de wereld waar geen gruweldaden voorkomen? Alle studenten kunnen er hun voordeel mee doen door na te denken over de heel subtiele aanwijzingen en ernaar op zoek te gaan die op de hogere niveaus van Christusschap wijzen en verder. Op de hogere niveaus van Christusschap realiseer jij je dat je de onvolmaakte omstandigheden op de wereld hebt erkend, je hebt toegegeven dat je wens hebt om die te veranderen, maar dan komt de cruciale test. Ga je proberen de omstandigheden op de wereld op eigen kracht te veranderen? Of ga je een stap verder naar de hogere niveaus van Christusschap omdat jij erkent wat Jezus zei: “Ikzelf kan niets doen. De Vader in mij doet het werk.”

Hoe kom je in dat stadium? Je komt er wanneer je de problemen op de wereld toegeeft, de wens erkent dat je het verschil wilt maken en erkent dat jij geen verschil kunt maken hoe jij dat ook met je dagelijkse manier van denken probeert. Dus moet je op een hoger niveau komen en hoe doe je dat? Door door een periode heen te gaan waarin jij je niet meer op de problemen op de wereld richt, maar op jouw eigen reactie op die problemen.

Dan gebruik je die reactie om dieper in jouwe eigen psyche te graven en je gehechtheid aan die reactie, die gevoelens, die illusies, bloot te leggen. Hier zijn de meeste van jullie wel toe in staat. Veel van jullie hebben dit al gedaan, sommigen al jaren geleden. Ik maak jullie er alleen maar bewust van wat je doet, zodat je het proces sneller kunt voltooien omdat jij je ervan gewaar bent.

Boeddhaschap vereist vervolgens dat je meesterschap krijgt over jouw reacties op alles wat er op de wereld gebeurt. Op de hogere niveaus van Christusschap ga je door een periode heen waarin je heel actief bent met óf je spirituele werk óf proberen iets aan de omstandigheden op de wereld te doen. Je dient het leven, je helpt andere mensen, je probeert het bewustzijn te verhogen, probeert veranderingen tot stand te brengen. Dit is Christusschap; het is een periode waar je doorheen gaat. Voor sommigen kan dat de rest van hun leven zijn. Voor anderen misschien decennia. Voor anderen slechts jaren. Dit is allemaal persoonlijk. In deze verhandeling wil ik echter een hint geven over wat er daarna komt. Want er komt een moment waarop je de kans krijgt om op het Pad naar Boeddhaschap te komen.

De hogere niveaus van Christusschap
Nu wil ik duidelijk maken dat het heel goed mogelijk is dat iemand ascendeert die de hogere niveaus van Christusschap heeft bereikt en bezig is de wereld te helpen. Jullie Guru Ma was een voorbeeld van iemand die de hogere niveaus van Christusschap had bereikt en heel actief een spirituele organisatie leidde en die leringen naar buiten bracht en veel problemen op de wereld aanpakte. Je ziet echter ook, zoals ze zelf heeft gezegd, dat zij, toen haar fysieke lichaam niet meer op het gewone niveau functioneerde, een aantal jaren nodig had voor zij eraan toe was om te ascenderen. Dit kwam omdat zij de tempel van haar lichaam wilde houden tot zij een bepaalde mate van Boeddhaschap had bereikt.

Enkelen van jullie die haar hebben gekend, is het misschien opgevallen dat dit in feite enigszins begon na de periode die veel mensen de ‘Schuilkeldercyclus’ noemden. Tot die tijd was ze heel erg bezorgd over haar imago en haar reputatie in het openbaar. Dit kwam natuurlijk omdat zij zich zo goed mogelijk van haar taak wilde kwijten als boodschapper van de geascendeerde meesters. Daardoor bood zij in zekere zin weerstand tegen de laatste initiaties in Christusschap die tot Boeddhaschap leiden. Wat zijn dan een paar van die initiaties?

Die zijn dat je bereid moet zijn om door het proces heen te gaan dat Jezus heeft gedemonstreerd tijdens zijn openbare proces, vervolging en kruisiging. Natuurlijk hoeven jullie in deze tijd niet door een fysieke kruisiging heen, hoewel sommige mensen inderdaad zijn gemarteld, vermoord of op andere fysieke manieren mishandeld. Voor de meesten van jullie is het echter genoeg om door een periode heen te gaan waarin je andere mensen met jou of jouw reputatie laat doen wat zij maar willen.

Jullie Guru Ma ging hier doorheen na de schuilkeldercyclus en sommigen van jullie hebben misschien opgemerkt dat er daarna een omschakeling is geweest. Zij leek vrediger, berustender, alsof ze accepteerde dat haar openbare reputatie zo was beschadigd dat er toch niets meer aan te doen viel; waar zou ze zich dan nog zorgen over maken? Waarom moest ze zich zorgen maken? Waarom zou jij je niet gewoon op het bewandelen van jouw pad richten door de dingen waar jij aan gehecht bent los te laten? Dit is een proces waar jullie allemaal op verschillende manieren doorheen moeten. Niet dat jullie allemaal in de openbaarheid moeten komen, maar je zou dit mee kunnen maken bij vrienden of familieleden die je vervolgen en belachelijk maken vanwege jouw spirituele overtuigingen.

Zijn er onder jullie mensen die dit hebben meegemaakt? Nauwelijks. Je ziet dat dit een initiatie is die jullie allemaal krijgen en hoe meer er in jouw Goddelijke plan staat dat je een openbare missie hebt, des te meer je deze initiatie in het openbaar krijgt. Je moet anderen die om welke reden ook onopgeloste psychische problemen hebben, die bereid zijn de rol van vervolgen en beschuldigen en anderen veroordelen willen spelen, dat laten doen. Je moet zover komen dat je kunt kijken naar alles wat zij doen en niet proberen tegen hen te vechten of hen te bestrijden; je probeert je niet te verdedigen, je kijkt naar je eigen reactie en zegt: “Wat zegt dit over mijn psyche dat ik zo op die mensen reageer? Laat mij eens naar mezelf kijken, naar de dingen waar ik aan gehecht ben en laat ik ze loslaten. Want dan ben ik vrij. Het is niet mijn taak om de mensen te bevrijden die mij vervolgen en zo verblind zijn dat zij niet naar mij noch de geascendeerde meesters noch iemand anders willen luisteren omdat zij denken dat zij het het beste weten. Zij denken dat zij het beter weten dan de geascendeerde meesters, dan wat de geascendeerde meesters zouden zeggen.”

Wees hier niet aan gehecht. Richt je op je innerlijk, richt je op het overwinnen van de dingen waar je aan gehecht bent en je onopgeloste psychische problemen. Dan kom je op het punt waarop de prins van deze wereld wanneer hij komt, niets bij jou kan vinden. De demonen van Mara paraderen hun goederen voor jou en jij kunt ernaar kijken en zeggen: “Nou en? Nou en, als jij zo doet? Nou en, als jij dat zegt?” Je komt op een punt waarop je beseft dat de demonen van Mara alleen in het materiële rijk kunnen werken. En wat voor macht heeft het materiële over je Geest? Waarom moet je hier dan op reageren als je Geest bent?

Handelen vanuit een staat van niet reageren
Er zijn veel mensen in de spirituele beweging de New Age die intuïtief weten of het hun doel is om nergens aan gehecht te zijn en nergens op te reageren. Maar je voorkomt reageren niet door dat te ontkennen, door jouw reactie naar het onderbewuste te duwen, zodat jij je er niet meer bewust van bent. Je kunt alleen maar op het punt van niet-reageren komen door eerst door de lagere stadia van Christusschap heen te gaan waarin je wel reageert en dan naar de hogere stadia van Christusschap gaat waarin je niet alleen reageert, maar handelt.

Vervolgens kun je op het punt komen dat je aan jouw reacties begint te werken tot je niet meer op de wereld reageert en dan kun je op de wereld beginnen te handelen. Je kunt zeggen: “Heeft Gautama op de wereld gehandeld nadat hij Boeddhaschap heeft behaald? Ja, hij begon aan een onderwijsmissie, wat zijn specifieke Goddelijke plan was. Jouw Goddelijke plan kan anders zijn. Jouw Goddelijke plan zou kunnen zijn dat jij actief een verandering op een bepaald terrein van de samenleving teweegbrengt. Maar ik zeg dat jij, als jij maximale invloed wilt uitoefenen, het proces moet doorlopen dat ik heb uiteengezet. Pas wanneer je niet meer reageert, kun je het efficiëntst actie ondernemen.

Ik zeg dit omdat er een bepaald aantal studenten van geascendeerde meesters in Rusland zijn die dit pad kunnen erkennen en snellere vooruitgang kunnen boeken wanneer ze zich bewust zijn van het proces en de stadia en de vereisten. Dit zijn de mensen die het potentieel hebben om de grootste invloed op jullie natie uit te oefenen. Het is altijd zo dat de weinigen een natie verheffen.

Hoe dichter je bij de hogere stadia van Christusschap en de eerste stadia van Boeddhaschap komt, hoe meer impact je hebt en hoe minder mensen ervoor nodig zijn om een hele natie te veranderen. Zelfs een natie zo groot als Rusland en met een geschiedenis zoals Rusland kan door slechts een paar honderd mensen worden veranderd die door het proces heengaan dat ik heb beschreven. Ik heb jullie eerder al gezegd dat je sneller het niveau moet achterlaten waarop je de Violette Vlam oproept maar je in plaats daarvan op de Vrijheidsvlam moet richten en die beginnen te belichamen. En ik heb jullie nu de diepere sleutel gegeven over hoe je de Vrijheidsvlam kunt belichamen.

Je denkt misschien dat de Boeddha vrede is, maar je ziet dat Vrede de Zesde Straal is en de Zevende Vrijheid. Wanneer je vrede hebt bereikt, wat betekent dat je niet ergens op reageert op de wereld, dan heb je de allergrootste vrijheid om te handelen op de wereld bereikt. Om vanuit het hogere perspectief te handelen in plaats van jouw reactie op wat er al op de wereld gebeurt. Daardoor kun je de open deur zijn om iets totaal nieuws te brengen wat geen reactie is op de onvolmaakte omstandigheden op de wereld.

Bij Christusschap reageer je op de omstandigheden op de wereld, je pakt ze aan, je legt ze bloot, je demonstreert hoe je die kunt transcenderen, hoe je omstandigheden verbetert. Dit is heel nuttig, maar er is een hoger niveau waarop jij je reacties meester bent, zodat je niet blind bent voor wat er op de wereld gebeurt. Je kunt iets naar voren brengen wat geen reactie is op een specifieke onvolmaakte situatie, maar een heel nieuw idee naar voren brengen, een heel nieuw element dat jullie samenleving op een hoger niveau brengt.

De Boeddha heeft een nieuw idee gebracht
De leringen van de Boeddha waren vijfentwintighonderd jaar geleden een voorbeeld van een nieuw idee. De Boeddha is opgegroeid in een samenleving waarin het hindoeïsme alles domineerde en net zo gesloten, rigide en gebonden aan regels was als je bij de oosters-orthodoxe kerk en de katholieke kerk zag. De brahmanen in het hindoeïsme hadden zich afgesloten voor nieuwe ideeën. De Boeddha confronteerde hen hier een tijdlang mee. Het is niet goed bijgehouden, maar hij is er wel doorheen gegaan. Hij pakte hun tekortkomingen aan, maar daarna bereikte hij Boeddhaschap en besloot over de hele discussie met de hindoeïstische brahmanen heen te stappen en bracht een heel nieuw systeem uit.

Dit is natuurlijk heel vaak gebeurd. Ik was als Francis Bacon behulpzaam bij een nieuwe aanpak van de wetenschap. Net als Shakespeare was ik samen met anderen, waaronder deze boodschapper, behulpzaam bij het schrijven van een deel van de toneelstukken van Shakespeare, om een heel stel nieuwe ideeën en een totaal nieuwe aanpak naar voren te brengen. Je zou ook nog veel anderen kunnen noemen. Dat kan in de muziek zijn. Dat kunnen praktische aspecten in de wetenschap en technologie zijn. Neem de ideeën van Einstein die ineens een revolutie ontwikkelden in de manier waarop de mensen naar de wereld keken. Neem de kwantumfysica. Neem veel andere ideeën die er geen reactie op vormden, maar die van een heel nieuw niveau waren.

Wanneer je bij het zesennegentigste bewustzijnsniveau komt en de Zeven Stralen hebt doorlopen, kom je op een punt waarop je een bepaald niveau van co-creatieve vrijheid bezit omdat je de Zeven Stralen kent en jij weet hoe je die tot uiting moet brengen. Dit is niet het hoogste niveau van creatieve vrijheid, want dat bereik je pas wanneer je het honderdvierenveertigste niveau nadert en Boeddhaschap manifesteert dat natuurlijk de allerhoogste creatieve vrijheid is.

Vrijheid is zowel beweging als stilte
Ik heb twee aspecten van de Vrijheidsvlam gedemonstreerd. De Vrijheidsvlam kan zo snel zijn, zo vitaal, zo gevuld met vitaliteit, dat het ego die niet kan bijhouden, dat de duistere krachten die niet kunnen bijhouden. Wanneer ik mij snel beweeg, kan niemand beneden een bepaald bewustzijnsniveau mij bijhouden en dan blaas ik de studenten soms omver en zij weten niet wat zij aan zichzelf hebben. Maar er zijn andere studenten die bij mijn vibratie kunnen blijven en mij volgen wanneer ik snel ga. Maar dit is maar een stadium. Het is een fase waarin je zo snel begint te rennen dat je de lagere manifestaties kunt afgooien. Dan komt er een moment waarop jij je in plaats van je op de omtrek van de cirkel die snel draait, te richten, jij dan beseft dat de cirkel een centrum heeft en dat staat stil. Dat is een bewegingsloos centrum waarom alles zich beweegt; en zonder de stilte, zou er geen beweging kunnen bestaan.

Wanneer je een bepaald niveau krijgt, kun je naar binnen kijken. Eerst kijk je naar jouw reactie en je onopgeloste psychische problemen, maar er komt een moment waarop je genoeg hebt opgelost, zelfs als je niet alles hebt opgelost, dat je verder kunt zien dan de rest en het stiltecentrum ziet. Richt je daar op, sluit je daar op aan, kom zelfs op dat punt waarop jij in het centrum van stilte kunt zitten. Nu, in plaats van op de omtrek van de cirkel te staan, waar jij met de wereld ronddraait en naar de omstandigheden kijkt waar je middenin zit. Dit hebben veel van jullie gedaan toen jullie zijn opgegroeid, zoals Moeder Maria net heeft gezegd, in die dysfunctionele gezinnen waar je met ouders werd geconfronteerd en broertjes en zusjes die zulke zware onopgeloste psychische problemen hadden dat jij er onherroepelijk door werd beïnvloed.

Jouw opvoeding, jouw situatie was zo intens, dat je de problemen zag, maar niet verder kon zien. Wanneer je dit stadium passeert, kom je op het punt waarop je in het stiltecentrum kunt zitten, dan naar de problemen kijkt die je nu vanaf een punt van onthecht zijn ziet, omdat je er niet meer bij betrokken bent, je ermee vereenzelvigd hebt, of er door overdonderd wordt. Je kijkt ernaar en je negeert ze niet, je ontkent ze niet, maar je hebt er geen emotionele – emotioneel op een menselijke manier – reactie op.

Vind het stiltecentrum
Het is mogelijk om naar een concentratiekamp, zoals Auschwitz in Polen, te gaan die een ongelooflijke sterke maalstroom van negatieve energie heeft door het feit dat er daar bijna een miljoen levensstromen werden gedood en gemarteld. Je kunt daar toch zitten en in totale Boeddhische stilte zijn. Als je dat kunt, kun je van nut zijn om de neerwaartse spiraal te verteren.

Je kunt gaan inzien dat, voor je fysieke actie onderneemt om een bepaald probleem op te lossen, het een groot voordeel is om eerst stil te worden. Dan kijk je naar de voorwaarden in het identiteitsrijk en lost diee op. Dan kijk je naar de voorwaarden in het mentale rijk en lost die op. Dan kijk je naar de energie in het emotionele rijk en lost die op door het licht van God door jou heen te laten stromen. Dan, wanneer je het fundament op de drie hogere niveaus hebt gelegd, ga je tot fysieke actie over. Dan krijgt je actie veel meer effect, omdat je al de matrix voor de verandering hebt gebracht voor de verandering die je tot stand wilt brengen door de drie hogere niveaus en het alleen nog maar afwachten is tot het zich op het fysieke niveau manifesteert.

Ik geef toe dat niet iedereen dat op dit moment al kan, want een paar van jullie zijn nog niet volledig met de lagere niveaus van Christusschap bezig. Enkelen van jullie doorlopen de lagere niveaus van Christusschap, anderen doorlopen de hogere niveaus. Er is, zoals ik al zei, een kritieke massa studenten, zowel in Rusland als elders, die aan de stap toe zijn die ik net heb beschreven.

Erken een simpel feit. We hebben door deze boodschapper de leringen gegeven die je in feite nodig hebt om je gehechtheden te overwinnen, om de lagere niveaus van Boeddhaschap te manifesteren. Wij zijn blij dat wij deze leringen over niet-dualiteit, het ego, de epische denkwijze, Christusschap, Boeddhaschap, jouw waarnemingsfilter, de geesten in jullie wezen, en heel veel andere leringen, kunnen uitbrengen die je nauwelijks ergens anders ziet, vooral niet met deze eenvoud en helderheid.

Het is gezond, zoals ik deze boodschapper heb geïnspireerd om laatst te zeggen dat je zo af en toe eens erkent wat er al bereikt is, want dat opent het portaal naar het volgende niveau dat je kunt bereiken. Dus benoem ik gewoon het feit dat de lering op het fysieke niveau is uitgebracht. Die ligt op jullie te wachten om naar de woorden te kijken, verder dan de woorden te kijken, onze hulp in te roepen en die te ontvangen.

Ik ben heel erg blij dat ik niet alleen naar de lering kijk, maar naar de vele studenten, zowel hier als overal ter wereld, die de lering hebben geïnternaliseerd, en echt aan het proces zijn begonnen om hun eigen reacties te beheersen, dichter bij het punt komen waarop je in totale vrijheid kunt handelen. Zelfs als je probeert een situatie op aarde te veranderen, doe jij dat niet om op die situatie te reageren. En dan ontdek je dat degenen die in het het gevallen bewustzijn zitten en de duistere krachten gewoon geen antwoord hebben, want zij kunnen niet voorspellen wat er door jou heen komt. Wat zij niet kunnen voorspellen, kunnen zij niet beheersen. Dus, ben jij – zonder enige gedachte vooraf met je dagelijkse denkgeest – spontaan, de open deur voor datgene wat meer is.

Dit is het beeld dat ik voor degenen heb die eraan toe zijn en ik behoud dat beeld dat degenen die er nog niet aan toe zijn, maar daar in deze incarnatie wel aan toe komen. Het is natuurlijk nodig om tienduizend Christuswezens te leveren en de miljoenen die een hoge mate van Christusschap in dit leven manifesteren. Maar het is ook belangrijk dat er een klein aantal komt dat enig Boeddhaschap heeft bereikt.

Ik heb, terwijl ik deze aflevering uitsprak, door de woorden een hogere mate van de Vrijheidsvlam uitgestraald en tot uitdrukking gebracht dan ooit eerder op deze planeet werd uitgebracht. Je hebt misschien wel wat tijd over om dit dictaat te absorberen en er vele keren opnieuw naar te luisteren, zodat jij volledig de vibratie van vrijheid absorbeert die IK BEN op het Boeddhische niveau.

Dus vraag ik van jullie om stil te blijven, terwijl ik OM zeg om deze aflevering te verzegelen.

(Saint Germain zegt een aantal keren OM.)