Het verhaal van een avatar Yu Gwan-sun en de 1 maart-beweging

 

Vraag: Ik heb een vraag over Yu Gwan-sun, een Koreaans meisje en een demonstrant voor onafhankelijkheid. De 1 maart-beweging van 1919 was een beweging die grote invloed heeft gehad op de onafhankelijkheid van Zuid-Korea toen Koreanen onder de Japanse bezetting een geweldloze bijeenkomst begonnen uit protest tegen de Japanse overheersing. Yu Gwan-sun, die is opgegroeid in een gezin met christelijke invloeden, werd gearresteerd door Japanse rechercheurs omdat zij de beweging van 1 maart zou leiden en in de gevangenis zou zijn doodgemarteld en op de prille leeftijd van zeventien jaar een martelaar werd. Wanneer ik het verhaal van Yu Gwan-sun lees, moet ik denken aan Jeanne d’Arc uit Frankrijk en ik vraag me af of zij een avatar was. Wat voor spiritueel wezen was Yu Gwan-sun? Wat heeft ze in de gevangenis meegemaakt dat tot haar dood heeft geleid? Had ze op dat moment toegang tot een geascendeerde meester? Welke impact hadden zij en de 1 maart-beweging op Korea en waar en als wie is ze gereïncarneerd?

Antwoord van Geascendeerde Meester Jezus Christus, Korea – 2023

Yu Gwan-sun was een avatar (“Wow” op de achtergrond). Je hoeft niet “Wow”, te zeggen aangezien de meesten van jullie ook avatar zijn. Maar vóór die incarnatie had ze natuurlijk al een redelijk hoog bewustzijnsniveau bereikt boven het zesennegentigste niveau en daarom was ze vooral erg verbonden met Moeder Maria en mij. Daarom groeide ze ook op in een christelijk gezin.

Ze is niet in Korea gereïncarneerd. Ze is gereïncarneerd omdat ze, hoewel ze had kunnen ascenderen, besloot om mee te helpen om de Gouden Eeuw van Saint Germain te brengen. Ze is gereïncarneerd, maar niet in Korea en het is niet belangrijk voor jullie om te weten waar. Wat wel belangrijk voor jullie is, is dat je beseft dat ze niet boven het bewustzijnsniveau van sommigen van jullie zat, noch boven het bewustzijnsniveau dat de meesten van jullie in dit leven kunnen bereiken.

Dit betekent niet dat je hetzelfde dramatische leven moet leiden als zij. Het betekent niet dat je moet worden opgesloten of gemarteld, maar je kunt natuurlijk wel invloed hebben op je land. Je moet altijd heel voorzichtig zijn wanneer je naar mensen kijkt die grote impact hebben gehad in een historische setting. Je weet wel dat er in het verleden veel gebeurtenissen zijn geweest waarbij er een bepaalde dramatische configuratie van omstandigheden was en één persoon een frontfiguur werd, een symbool voor het brengen van verandering. Maar nu we de moderne tijd ingaan, is er vooral in democratische landen, niet zo’n behoefte aan drama. Hopelijk wordt Zuid-Korea nooit weer bezet door een buitenlandse mogendheid. Er zal dus niet dezelfde behoefte aan zijn, maar er zal natuurlijk nog steeds behoefte zijn aan mensen die exponenten voor verandering worden. Het zullen alleen niet dezelfde dramatische omstandigheden zijn, maar die kunnen wel grote impact hebben op een natie.

Je moet voorkomen dat je deze persoon in gedachten gaat idealiseren, dat zij zo speciaal was dat jij niets vergelijkbaars kunt bereiken. Je moet ook voorkomen dat je in de verleiding komt om in gedachten dezelfde soort dramatische impact op de wereld te willen hebben als deze mensen. Je zou in plaats daarvan ernaar moeten streven om de leringen te volgen, de gescheiden zelven te overwinnen, je steeds meer bewust te worden van wat er in je Goddelijke plan staat, wat de bijdrage is die jij kunt leveren en niet eens beoordelen: Is het meer of minder belangrijk? Is het meer of minder dramatisch? Jullie hebben allemaal een belangrijke bijdrage te leveren. De meesten van jullie zullen door de geschiedenis niet worden erkend, maar dit betekent niet dat jullie bijdrage minder belangrijk is, want alle bijdragen zijn belangrijk om de wereld en specifieke naties vooruit te helpen. Hoewel het goed kan zijn om voorbeelden te hebben, moet jij je realiseren dat je bent wie je bent en dat je een unieke bijdrage te leveren hebt, en het maakt eigenlijk niet uit of dit door de geschiedenis wordt erkend of niet.

We zijn ons er natuurlijk van bewust dat studenten van de geascendeerde meesters altijd dit verlangen hebben gehad en dat is natuurlijk. Het is begrijpelijk dat je het verlangen hebt om een belangrijke bijdrage te leveren aan de Gouden Eeuw van Saint Germain en de wereld te veranderen in een natuurlijke planeet. Dit is heel begrijpelijk, maar zoals ik al zei, zullen jullie niet allemaal in dramatische omstandigheden terechtkomen en zullen jullie niet allemaal in de geschiedenis herinnerd worden.

Ik kan je vertellen dat er geen garantie was dat ik herinnerd zou worden in de geschiedenis. Mijn missie had gemakkelijk kunnen vervagen en langzamerhand in de vergetelheid zijn geraakt. Je zou zelfs kunnen zeggen dat het ironisch is dat de belangrijkste reden dat mijn missie in de geschiedenis niet in de vergetelheid is geraakt, omdat de gevallen wezens besloten om er de staatsgodsdienst van het Romeinse Rijk van te maken. Daarmee dachten ze natuurlijk mijn missie te kunnen vernietigen en te voorkomen dat mijn voorbeeld door mensen zou worden overgenomen. Maar als dat niet zo was geweest, zou het heel goed kunnen dat de christelijke beweging geleidelijk in de vergetelheid geraakt zou zijn of gewoon gezien zou zijn als een van de vele gnostische bewegingen uit die tijd. Zelfs de gevallen wezens doen weleens iets wat averechts kan werken en onbedoeld gevolgen kan hebben. Dit wil niet zeggen dat ik goedkeur wat ze met de katholieke kerk hebben gedaan, maar ik wijs jullie er alleen op dat het mogelijk is om geïncarneerd te zijn, je missie uit te voeren, maar niet in de geschiedenis te worden herinnerd.

En als student van de geascendeerde meesters is het beter om de houding te hebben dat je primaire rol op deze planeet niet echt is om specifieke veranderingen in de buitenwereld teweeg te brengen of om herinnerd te worden in de geschiedenis. Je primaire rol is om je eigen bewustzijn te transcenderen zodat je kunt ascenderen, maar daardoor ook het collectieve bewustzijn kunt optrekken. Ook deze boodschapper had in het begin de hoop dat de boeken en de websites meer mensen zouden bereiken en dus meer impact zouden hebben, maar hij heeft ook naar de zelven moeten kijken en ze moeten overwinnen opdat hij kan zeggen: “Nou, wat er ook gebeurt. Het werk is gedaan, het is in het fysieke octaaf geplaatst waardoor mensen het kunnen vinden en wat er ook gebeuren mag, dat gebeurt.” En daar kun je vrede mee hebben. Je kunt vrede hebben met het besef dat jij je Goddelijke plan hebt uitgevoerd, je hebt gedaan wat je kon. De reactie van de samenleving of van mensen laat je aan hun vrije wil over en daar hoef jij je geen zorgen over te maken. Wanneer je weet dat je hebt gedaan wat jij specifiek in je Goddelijke plan hebt gezet, kun je de voldoening voelen dat je dit hebt gedaan, wat het resultaat op de wereld ook is.