Vraag: Lester Levinson was een Amerikaanse ingenieur en spiritueel leraar die de Release Technique ontwikkelde. Die techniek heeft tot doel het mentale welzijn te verbeteren door mensen te leren hoe ze negatieve emoties en beperkende overtuigingen kunnen loslaten. Werd Lester and the Release Technique gesponsord door de geascendeerde meesters? En hoe kan de Release Technique helpen bij het loslaten van negatieve emoties? En hoe kan de Release Technique helpen bij het loslaten van de illusies van gescheiden zelven? Wat zijn de typische obstakels die je tegenkomt bij deze toepassing? En welke strategieën kan een arts gebruiken om de voordelen van deze methode te optimaliseren?
Kim: Ik voel dat de meesters commentaar willen geven, maar ik wil ook even zeggen dat ik wat betreft de specifieke vragen meer kennis van de techniek zou moeten hebben voordat de meesters iets via mij zouden kunnen zeggen. En ik ken de techniek niet. Ik denk niet dat je een antwoord op de details zult krijgen vanwege mijn gebrek aan kennis. Maar ze willen er wel iets over zeggen.
Antwoord van Geascendeerde Meester Moeder Maria, conferentie in Kazachstan in 2023:
Veel van de hulpmiddelen die psychologische hulpmiddelen zijn, zijn goede en waardevolle hulpmiddelen. Niet beslist voor iedereen, maar wel voor bepaalde mensen om bepaalde elementen in hun psyche op te lossen.
Je vraagt specifiek of deze persoon en deze techniek ‘gesponsord’ werd door de geascendeerde meesters. En de reden dat ik hier iets over wil zeggen, is dat het heel erg afhangt van wat je bedoelt met iets dat ‘gesponsord’ wordt. Als je naar eerdere dispensaties kijkt, dan zie je dat zij het concept gebruikten dat iets gesponsord werd, bijvoorbeeld een gesponsorde boodschapper. En zij interpreteerden het zo dat als de geascendeerde meesters een bepaalde activiteit sponsorden, die activiteit bijna perfect was, of onfeilbaar, of honderd procent op één lijn zat met de geascendeerde meesters. Als je op die manier naar sponsoring kijkt, dan is het antwoord nee. Maar dit betekent niet dat Stevenson en de techniek niet berusten op ideeën die door de geascendeerde meesters waren gegeven en dat Stevenson zich daarop kon afstemmen.
Ik probeer uit te leggen dat je genuanceerder moet zijn in je beoordeling van ideeën en technieken, omdat er veel mensen op de wereld zijn die zich kunnen afstemmen op het geascendeerde rijk en een of meerdere ideeën kunnen ontvangen. Dit zijn goede ideeën en het betekent dat ze in veel gevallen een goede techniek kunnen creëren, tenminste een techniek die bij sommige mensen werkt.
Maar er zijn ook veel voorbeelden van mensen die zich wel hebben kunnen afstemmen en goede ideeën hebben ontvangen, maar die, zoals over Freud en Adler werd gezegd, een culturele laag hebben waar ze zich niet van kunnen bevrijden. Dit betekent dat er een mengeling is van goede ideeën met een culturele laag daaroverheen, wat betekent dat je niet kunt zeggen dat dit voor honderd procent van de geascendeerde meesters komt.
Met andere woorden, je kunt een techniek of een leer hebben die berust op goede ideeën, maar niet in een context die helemaal klopt. Met andere woorden, niet volledig in lijn met de leringen van de geascendeerde meesters. Dit betekent niet dat je er geen gebruik van kunt maken, maar dat je er geen profijt van kunt hebben. Je kunt niet zomaar denken: “O, dit is een onfeilbare techniek, die berust op onfeilbare leringen.” Ik weet dat sommige mensen nu zullen zeggen: “Wat moet ik dan doen?” En dan gebruik jij je intuïtie en gaat experimenteren. Als jij je aangetrokken voelt tot een techniek, experimenteer er dan mee, kijk wat die bij je doet, gebruik je intuïtie, gebruik je onderscheidingsvermogen. Als je het gevoel hebt dat het helpt, ga er dan mee door; als je het gevoel hebt dat het je niet helpt of je misschien zelfs opent voor lagere energie, dan houd je er gewoon mee op. Je hebt er dan iets van geleerd.