Over Saint Germain

Vraag: Hoe moet ik Saint Germain zien?

Antwoord van Kim Michaels bij een conferentie in Nederland:

Ik zie hem niet. Ik voel alleen maar een Aanwezigheid. Het is interessant hoe verschillend de meesters zijn. Het is zo ongelooflijk. Ik vraag mij soms af of mensen het verschil eigenlijk wel voelen wanneer zij een dictaat lezen en ik vraag mij ook soms af of zij het kunnen voelen wanneer zij het dictaat horen. Ik voel het zo duidelijk wanneer ik een dictaat opneem, wanneer ik een dictaat ontvang.

Je kunt het eigenlijk moeilijk in woorden uitleggen, maar Saint Germain heeft een zeer hoge vibratie, een heel intense vibratie, maar niet drukkend. Het is niet een intense drukkende vibratie. Maar wel intens, omdat je eigenlijk haast niet stil kunt blijven staan. Je kunt bijna niet in je lichaam blijven. Ik kan me niet voorstellen dat ik zittend een dictaat van Saint Germain zou kunnen opnemen.

Ik kan wel zitten bij een dictaat van de Boeddha of Padmasambhava of van andere meesters. Maar bij Saint Germain wil ik op mijn tenen staan, springen, mij uit mij lichaam verheffen. Dus het voelt als trekken, een beweging van opgetild worden. Maar ik voel ook zoveel liefde van hem en het is zo’n geweldige liefde, maar zo bevrijdend. Het voelt alsof er geen verplichting is, er niet aan je getrokken wordt. Het voelt alleen maar zo bevrijdend. Ik weet niet of iemand anders wil delen hoe jij het ervaart.

Commentaar: Wij willen de geascendeerde meesters op een of andere manier visualiseren. Wij kunnen dat het gemakkelijkst met een menselijk plaatje. Ik had een programma en toen begreep ik dat er iets niet klopte en kreeg ik door dat het eigenlijk een enorm kosmisch wezen is, een magnetisch veld, groter dan de aarde. Dus voor mij was het beter om ze als een soort energieveld of een enorme kracht te visualiseren, en wanneer jij met dat wezen contact maakt, dat een veld is, een bepaald punt benadrukt waar jij bent, en met dat punt maak je contact. En je begrijpt het niet, hoe uitgestrekt die persoonlijke sfeer eigenlijk is. Dus het is geen persoon. Het is een veld dat dichter bij mijn geest komt. Ik bezag het programma in mijn hoofd op die manier.

Commentaar: In het begin zei je: Verbrand het plaatje. Dat valt mij nu gemakkelijk. Nu zie ik ze als een vlam, zoals de Violette Vlam. Toen zei hij dat ik hem met een steen moest visualiseren. Toen ik dat plaatje voor me zag, kwam ik vast te zitten.

Kim: Ik kan dat wel begrijpen, maar ik kan ook in gedachten van het ene naar het andere gaan, waarschijnlijk omdat ik Saint Germain zoveel jaren als een menselijk figuur heb gezien. In the Summit Lighthouse hadden ze een plaatje van hem waarop hij helemaal stond afgebeeld met zijn armen om Jezus heen. En er is een grappig verhaal bij dat plaatje. Toen ik pas bij the Summit Lighthouse kwam, woonde ik een conferentie bij in Denemarken en die duurde drie dagen. Zij hadden een ruimte gehuurd en op tafels lagen allemaal boeken en bandjes en wat dies meer zij. Dus iedere keer als er een pauze was, liep ik rond en keek drie dagen daar rond.

Zoals ik al eens heb gezegd, had ik een probleem met Jezus, en ik had echt een probleem om contact te maken met Jezus en Saint Germain, de dispensaties van het Vissentijdperk en het Aquariustijdperk. Dus ik had iets nodig om die twee te verenigen. Ik had al drie dagen in die kamer rondgelopen en daar was een klein plaatje van hen beiden met hun armen om elkaar heen. Het hing er al drie dagen, maar ik had het niet gezien.

Op de laatste dag stond ik daar met iemand te praten. Het plaatje hing kennelijk aan een plakbandje of zoiets, omdat dit plaatje met een smak van de pilaar op te tafel viel, toen wij daar stonden te praten. Toen keek ik ernaar en zei: “O, wow.” Dus dit was wat ik nodig had om het eindelijk te weten en het was alsof er iemand zei: “Weet je het nu? Dit heb je nodig.” Ik vond het grappig. Ik snap niet hoe ik dat plaatje drie dagen over het hoofd had kunnen zien.

Commentaar: Sommige mensen weten het niet, maar Saint Germain was ook als Jozef, de vader van Jezus en de echtgenoot van Maria, geïncarneerd.

Kim: Om het af te maken – ik ben zo gewend om Saint Germain op die manier te bekijken, en ik denk niet dat je hem tot die vormen kunt beperken, maar ik zie ook dat hij verschillende rollen speelt. En wanneer hij een bepaalde taak uitvoert, neemt hij een menselijker gedaante aan om die taak te vervullen. Dit betekent niet dat hij zo is of dat hij helemaal zo is. Ik ben het eens met wat je zei – dat hij een veld is. Er bestaat een oneindig veld.

Op een paar oudere plaatjes werden ze eigenlijk alleen maar als een lichtstraal afgebeeld. Er stonden wel twee ogen in, maar geen andere menselijke trekken. We konden dan min of meer met die ogen contact maken. De geascendeerde meesters moeten een wankel evenwicht bewaren. Er is niets mis met de plaatjes van vroeger, omdat je mensen een menselijke verschijning nodig hadden om contact te maken. Het is precies wat ze nu zeggen, ze willen niet dat wij daarin vast blijven zitten. Zij willen dat wij hen volgen en hoger komen en beseffen dat zij meer zijn.

Commentaar: Zij zijn wel verschenen aan die man (Charles, Sindelar) om hen in die schilderijen af te beelden.

Kim: Ja, zij vonden dat de mensen in die tijd dat nodig hadden. We moeten nu echter hoger komen.