Overwin jullie Drama’s

Geascendeerde Meester Saint Germain, 4 januari 2009

IK BEN Saint Germain en IK BEN vrij! Waarom zijn jullie niet vrij? Omdat jullie mij niet zijn!

Wat is de sleutel om vrij te zijn? Welnu, mijn geliefden, jullie zouden nu zo langzamerhand moeten weten dat alles een uitdrukkingsvorm is van het Wezen van de Schepper die een bepaalde eigenschap heeft aangenomen, hetzij liefde, wijsheid, macht, waarheid, vrede of vrijheid. Jij bestaat ook uit het Wezen van de Schepper.

Wat is de sleutel om jezelf te ervaren als de open deur en de open deur te zijn voor de uitdrukkingsvorm van een bepaalde eigenschap, zoals vrijheid? Dat is jouw eigen wezen, jouw bewuste zelf – of hoe je het maar wilt zien – één te laten worden met de vlam van die eigenschap van God, zoals IK één BEN met de Godeigenschap vrijheid. Dan zul je de open deur zijn om die Godeigenschap op aarde tot uitdrukking te brengen, in die aarde tot uitdrukking te brengen, op het oppervlak van de aarde tot uitdrukking te brengen en in het hart van mannen en vrouwen tot uitdrukking te brengen, omdat ze bereid zijn die vrijheid te zijn.

Jouw drama neemt jou je vrijheid af
Wat is dan de sleutel om vrij te worden? Dat je natuurlijk het feit beseft dat wat je verhindert om vrij te zijn, is dat jij een drama hebt gecreëerd, een persoonlijk verhaal, waarvan je denkt dat je dat tot in het oneindige moet blijven opvoeren. Jij bent daar op een of andere manier in vast komen te zitten, je hebt je ermee vereenzelvigd. Je denkt dat het drama jou iets geeft wat je nodig hebt, iets waar jij niet zonder kunt.

Dat iets is – zoals door de andere meesters tot uitdrukking is gebracht – iets in de materiële wereld waarvan je denkt dat je het nodig hebt, waar je van denkt dat het jou compleet maakt. Zoals al eerder is gezegd – en wat we net zo lang zullen blijven zeggen tot je het uiteindelijk begrijpt – kun jij je nooit door iets op de materiële wereld tevreden voelen. Je kunt enkel door iets uit de spirituele wereld tevreden worden, namelijk één van de vlammen van God. Je kunt pas iets uit het spirituele rijk ervaren door er de open deur voor te zijn om dat naar het materiële rijk te laten stromen en daardoor al het leven te verheffen.

Jullie weten dat ik was geïncarneerd als de persoon die een substantiële hoeveelheid toneelstukken van Shakespeare het leven liet zien, zodoende zouden jullie moeten beseffen dat ik net zoveel van drama houd als iedereen. Zelfs wanneer je andere mensen een drama ziet opvoeren, vergroot je bepaalde rollen in je eigen gedachten, afhankelijk van het drama waar je naar kijkt, hoe je dat bekijkt, hoe je naar de personen kijkt die op de voorgrond staan. Jouw manier om naar het drama te kijken, jouw manier om dat te ervaren, toont jou – als je eerlijk bent – jouw eigen drama.

Word je in verlegenheid gebracht door bepaalde dingen? Dan ben je een bepaald drama aan het vergroten. Ben je bang dat er bepaalde dingen worden gezegd? Dan is dat jouw drama, dat jou die angst bezorgde, die wens om te beperken wat er in een gesprek kan worden gezegd. Wanneer jij een drama hebt dat je de behoefte geeft aan een limiet over wat er mag worden gezegd, ben jij vanzelfsprekend niet vrij om de communicatie vanuit je hart te laten stromen, want je probeert die stroom in te perken.

Vrije communicatie heeft geen norm
Soms denk je dat communicatie vanuit het hart aan een bepaalde norm moet voldoen, iets wat men als ‘innige’ of ‘spirituele’ of ‘liefdevolle’ communicatie beschouwt. Maar zoals eerder al is uitgelegd, soms kan je hart een bepaalde verkleuring hebben, afhankelijk van het basale wereldbeeld van de persoon. Als die persoon nog steeds bereid is om dat openlijk te zeggen, hebben ze de kans – door het naar buiten te brengen bij de andere mensen – om het in een ander daglicht te zien dan eerder. En dan komen ze dichter bij die doorbraak, waardoor ze uiteindelijk duidelijk kunnen zien wat het is. Zij zien in dat het slechts iets is wat hun bewuste zelf heeft opgenomen, dat zij veel meer zijn. Zij kunnen dan eindelijk de beslissing nemen: “Ik heb dit drama niet meer nodig om te krijgen wat ik nodig heb, want ik weet dat ik het van mezelf kan krijgen.”

Jouw persoonlijke drama is net een doolhof. Jij zit vast in die doolhof en je kunt de weg naar buiten niet vinden. Jij bent gaan geloven – omdat jij je vereenzelvigd hebt met dat drama – dat je daar door krachten van buitenaf of andere mensen in vastzit en er niet uit kunt ontsnappen. Jij ontsnapt pas aan het drama – de doolhof, het labyrint – wanneer je beseft dat het drama niet door God, door andere mensen, door het lot, door het toeval, werd geschapen. Jij hebt dat in het leven geroepen!

Jij bent ook de enige zijn die de weg uit de doolhof kan vinden, want jij bent de enige die kan beslissen dat jij jezelf niet meer beschouwt als iemand die vastzit in de doolhof. Je verandert je focus en beseft dat je meer dan die persoon, meer dan de doolhof, meer dan de onderbewuste database die je verhindert eruit te komen, bent.

Noot: De rest van het dictaat staat in het boek ‘How to communicate from the Heart’.