Ken de Dharma in deze Moderne Tijd

Geascendeerde Meester Gautama Boeddha, 4 januari 2009

De Boeddha, de Sangha, de Dharma. De Boeddha is het middelpunt. De Sangha is de sfeer die apart gezet is, waar jij naar toe kunt gaan uit de wereld en contact maken met de Boeddha. De Dharma is niet dat je in de Sangha blijft, maar de wereld intrekt om iedereen te bevrijden die vastzit door de demonen van Mara. Dit zijn in veel gevallen geen demonen in de buitenwereld, maar de eigen interne demonen van hun illusies, hun drama’s.

Toen ik 2500 jaar geleden op aarde verscheen – plus of min een paar eeuwen – had ik niet de gelegenheid die wij als geascendeerde meesters tegenwoordig hebben. Ik moest de leringen aanpassen, niet enkel aan het planetaire bewustzijnsniveau, maar juist aan de manier waarop de mensen spirituele leringen tot uitdrukking konden brengen en ermee omgaan. Waarmee ik niet alleen de taal bedoel, maar ook hun concepten, hun wereldbeeld, hun inzichten en de menselijke psyche.

Als je mijn leringen leest, zie je misschien die beperking uitvergroot. Want hoewel je zeker om de letterlijke woorden heen kunt en door de Geest geleid worden om de diepere betekenis te begrijpen die niet in de woorden werd uitgedrukt, dan zou je – als je eerlijk bent – toch zien dat er veel dingen zijn die je tegenwoordig vandaag uit routine zegt die niet in mijn leringen werden aangepakt. Want het bewustzijn, de concepten, was er niet in het collectieve bewustzijn.

Ik kom jullie in de eerste plaats wat vergelijkingsmateriaal geven, de kans die jullie tegenwoordig hebben met als Alpha de leringen van de geascendeerde meesters en als Omega de leringen die door de wereldse wetenschappen en de uitoefening van de psychologie en heling naar buiten gebracht worden. Ik durf te beweren dat er in de recente geschiedenis van de aarde – die ik als heel lang reken, ongeveer een paar miljoen jaar – niet een groep mensen (in de betekenis van alle spirituele mensen) is die een meer kansen had om zich op de Boeddha af te stemmen, om die vrijheid te bereiken waar de Boeddha Saint Germain over uitgeweid heeft. Jullie kunnen eropuit gaan en de Dharma vervullen door de mensen die vastzitten achter de sluier van Maya te verheffen door te demonstreren dat jij die sluier hebt weggetrokken. Je hebt hem naar beneden getrokken en verscheurd, zodat die niet meer in jouw wezen voorkomt.

Vergeet de Dharma niet
Wat heeft de mens eraan als hij de hele wereld wint, maar de Dharma verliest? Wat levert het iemand op als je wat inzicht krijgt in spirituele leringen en concepten, maar de Dharma verliest, het Omega-aspect van eropuit gaan, het te delen met anderen, met als enige bedoeling hen te bevrijden? Niet om jezelf beter te voelen of aandacht of macht of controle te krijgen, maar om hen te bevrijden. Omdat jij vrij bent en daardoor alleen maar wenst dat zij vrij zijn van wat hen ook maar achter die sluier van Maya, van illusie, van onechtheid, vasthoudt dat jij,  hoewel alles de Boeddhanatuur is, toch nog op een of andere manier van de Boeddha gescheiden kan zijn. Wat voor onzin is dat? Wat een onzin natuurlijk.

Wees bereid om vrij te zijn – om mij te zijn, want ik ben, ook, vrij. Waarom ben ik vrij? Omdat ik ben ontwaakt! Ik heb me uit mijn eigen drama gewekt. Want denk maar niet dat de Boeddha volmaakt geboren werd, zoals ze mij proberen neer te zetten in dat beeld van dat ik onder bijzondere omstandigheden geboren ben, zoals ze dat met Jezus gedaan hebben. Ik had veel vorige levens op deze wereld, was ongeveer net zo diep gezonken als je maar kunt zinken, soms meer soms minder.

Ik had ook mijn eigen drama geschapen. Maar iets stelde mij in staat om op de Aanwezigheid van Sanat Kumara op de aarde te reageren en ik besefte dat er meer moest zijn. (In een vorig tijdperk was het collectieve bewustzijn op aarde zo laag gezonken dat kosmische raden erover nadachten om de aarde zichzelf te laten vernietigen. Een kosmisch wezen dat Sanat Kumara heette, bood aan om het spirituele evenwicht voor de aarde te bewaren tot iemand op aarde dat zou kunnen doen. Zijn eerste twee studenten waren Gautama Boeddha en Heer Maitreya. Gautama Boeddha is sindsdien opgeklommen tot Heer van de Wereld en bewaart nu het spirituele evenwicht voor al het leven op aarde.

Ik begon aan die reis, trok de sluiers van illusie weg die mijn drama vormden. Ik kwam tot het punt waarop ik onder de Boboom kon zitten en de demonen van Mara onder ogen zien die – in ieder geval bij de eerste initiatie – niet de demonen van deze wereld waren, maar de demonen uit mijn eigen drama’s uit het verleden die mij daar weer in probeerden te trekken. En ik zou niet heen en weer getrokken worden, want ik was ontwaakt en kon elk van die drama’s doorzien en de illusies die hen hadden gevormd. En daardoor bleef ik vrij in dat ontwaken, die Vlam van Ontwaakt zijn die IK BEN.

Er is geen echte gescheidenheid
Want de Boeddhanatuur is wakker en zich ervan bewust dat het alles is, en dat daar buiten niets is – en dus ziet de Boeddhanatuur in elke manifestatie in de wereld van vorm, hoe tijdelijk en onecht die ook kan zijn. Want zelfs in het concept van een sluier van Maya schuilt het gevaar dat je denkt dat er een echte scheiding bestaat tussen Maya en de Sangha van de Boeddha. Zelfs het concept van een pad laat je denken dat je echt gescheiden bent. Je moet door dit lange en zware proces om de Sangha of het koninkrijk van God te betreden, of wat het ook maar is waar je naar verlangt.

Er is eigenlijk geen gescheidenheid. Het enige wat jou scheidt van het koninkrijk van God en van de Sangha van de Boeddha, is jouw eigen drama. Er is geen objectieve kracht die je scheidt. Ik zeg niet dat er geen andere van zichzelf bewuste wezens zijn – of zelfs de demonen die zich in feite niet eens meer van zichzelf bewust zijn – die buiten jou zijn. Maar zij kunnen jou alleen beïnvloeden om hen met jouw eigen subjectieve realiteit die macht te verlenen. Want zoals ik vorig jaar met Nieuwjaar heb uitgelegd, bestaat die kwade heer die in de tempel boven op de berg zit, gewoon niet en is er ook nooit geweest. De illusie dat hij bestaat, is in stand gehouden door de mensen die ervoor gekozen hebben om een drama te creëren waarin het allergrootste kwaad voorkwam en die hem daardoor met hun energie gevoed hebben. (Verwijst naar een dictaat van Gautama Boeddha waarin hij een denkbeeldige tempel beschrijft waarin zogenaamd het ultieme kwaad huisde, die een hiërarchie van kwaadwillende mensen in zijn macht had. Niemand was die tempel ooit ingegaan en in werkelijkheid was hij leeg, wat betekent dat iedereen die tegen het Eenzijn ingaat door een illusie wordt gedreven.)

Laat het allemaal als een kaartenhuis instorten. Laat het in elkaar storten. Laat het gewoon los mijn geliefden, en ga naar de Sangha. En hoe ga je naar de Sangha? Nu, door de deur natuurlijk. En waar is die deur? Waar is die deur, mijn geliefden? (Publiek antwoordt: “Binnenin ons.”) In jouw hart, in jullie harten.

Noot: De rest van het dictaat staat in het boek ‘How to communicate from the Heart’.